Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Polski Przemysł Spirytusowy rusza z kampanią "Lepszy start dla Twojego dziecka 2010"
Polski Przemysł Spirytusowy rusza z kampanią "Lepszy start dla Twojego dziecka 2010" Utwórz PDF Poleć znajomemu
19.08.2010.
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) już po raz trzeci organizuje ogólnopolską kampanię edukacyjną „Lepszy start dla Twojego dziecka”. PPS zwraca w niej uwagę, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka. Kampania jest kierowana głównie do kobiet w wieku 18-35 lat spodziewających się dziecka bądź planujących ciążę, jak również do lekarzy ginekologów i położnych.  Realizowana jest poprzez dystrybucję w całej Polsce informacyjnych plakatów, ulotek i standów. Kampania obejmuje działania BTL i PR. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych.

- Jednym z głównych celów działalności Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, jako organizacji branżowej, jest propagowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu w społeczeństwie, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet w ciąży. Żadna ilość alkoholu spożywana przez ciężarną nie jest bezpieczna dla nienarodzonego dziecka, mimo to w społeczeństwie wciąż często spotykamy się z opiniami, że od czasu do czasu wypite wino, piwo czy drink nie mają żadnego wpływu na płód. Kobiety nie są w pełni świadome, jakie ryzyka niesie takie zachowanie, również możliwości wystąpienia u dziecka alkoholowego zespołu płodowego - FAS. Jako przedstawiciele branży spirytusowej podejmujemy aktywne działania, które mają na celu szerokie edukowanie na temat wpływu alkoholu na organizm człowieka, niezależnie od typu spożywanego alkoholu i jego mocy – mówi  Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, organizatora kampanii.

Z badań TNS OBOP zrealizowanych w tym roku na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) wynika, że co szósta kobieta w wieku 18-35 lat uważa, że alkohol w niewielkiej ilości spożywany w trakcie ciąży nie szkodzi przyszłej mamie ani jej dziecku. Aż 38% badanych przez TNS OBOP kobiet w tym wieku było świadkiem sytuacji kiedy ciężarne kobiety spożywały różnego rodzaju alkohole. Co czwarta z badanych kobiet w tej grupie była świadkiem, jak ciężarna piła piwo, co siódma widziała, jak kobieta w ciąży spożywała wino, a co jedenasta drinki. Wyniki pokazują, że kobiety ciężarne pijące alkohol nie są przypadkami sporadycznymi. Kompleksowa wiedza o skutkach spożywania alkoholu w trakcie ciąży wśród kobiet 18-35 lat  jest bardzo istotna, gdyż są one w wieku w którym podejmowane są i realizowane decyzje o posiadaniu potomstwa.

- PPS już od lat trzech lat w ramach kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka” poprzez plakaty, ulotki, reklamy informuje kobiety o zagrożeniach wynikających ze spożycia alkoholu w trakcie ciąży i zachęca do zachowania pełnej abstynencji w trakcie 9 miesięcy, dla dobra i zdrowia dziecka. Wierzymy, że docierając z przekazem do przyszłych mam zmienimy ich nastawienie i postępowanie w czasie ciąży, co przełoży się na szczęśliwe narodziny zdrowych dzieci - dodaje Leszek Wiwała.

Kampania informacyjna i promocyjna odbywa się poprzez dystrybucję ulotek, plakatów, standów m.in. do szpitali, klinik, aptek, lekarzy ginekologów i położnych na terenie całego kraju. Ubiegłoroczna edycja kampanii dotarła z przekazem do 40% kobiet w grupie docelowej. W tym roku przygotowano 10 000 ulotek do przekazania personelowi medycznemu, 300 000 ulotek i 850 plakatów kierowanych do przychodni i szpitali w całym kraju, 1000 standów w aptekach do których trafi 150 000 ulotek. Ponadto hasło kampanii wraz z adresem dedykowanej strony internetowej www.lepszystart.com.pl pojawi się na stałe na ulotkach wybranych testów ciążowych.
 
Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS)
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |