Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Do You Know Polska? Nowy projekt multimedialny Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Do You Know Polska? Nowy projekt multimedialny Ministerstwa Spraw Zagranicznych Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.06.2011.
A czy Ty znasz Polskę? Wiesz, co to znaczy „wbijamy się”, „fazowo”, „dajesz”? Taki test może rozwiązać każdy internauta na Doyouknowpolska.pl. Jest to nowy serwis internetowy promujący nasz kraj.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych, będące pomysłodawcą i realizatorem projektu, postawiło na pokazanie Polski w młodym, świeżym wydaniu. Serwis, oprócz niestandardowego słownika najmłodszej polszczyzny, jest także galerią niebanalnych fotografii, przedstawiających nasz kraj oczami młodych ludzi.  Doyouknowpolska.pl to serwis żywy, tworzony przez internautów dodających kolejne hasła i zdjęcia. Każdy może wzbogacić istniejącą już bazę o własne słowa, opisy i fotografie. MSZ chce by Polacy zaangażowali się w promocję nowoczesnej Polski.

O co kaman?
Zamieszczony na stronie doyouknowpolska.pl test pozwala sprawdzić każdemu internaucie, jaka jest jego znajomość języka młodych Polaków. Co oznaczają słowa i zwroty takie jak „afterek”, „rozkminiać”, „zonk” czy „obczajać” oraz w jaki sposób należy je zastosować w zdaniu. Na tej samej stronie na bieżąco internauci tworzą bazę aktualnego języka polskiego oraz zdjęć, przedstawiających nasz kraj, a jednocześnie będących tłem dla danego hasła. Tłumaczenia słów i zwrotów są w języku angielskim, gdyż serwis stanie się narzędziem promocji Polski na całym świecie. W kolejnych miesiącach Ministerstwo Spraw Zagranicznych będzie komunikowało projekt Do You Know Polska? poza granicami, docierając do młodych ludzi chętnych do odwiedzenia naszego kraju w ramach stypendiów, w celach turystycznych lub podczas EURO 2012.

Minister Spraw Zagranicznych, Radosław Sikorski, podkreśla:
„Zależy nam na nowoczesnej promocji Polski. To pierwszy projekt multimedialny, skierowany do młodych ludzi, pokazujący nasz kraj widziany oczami aktywnej młodzieży. Jestem pewien, że tysiące internautów skorzystają z możliwości dodania do serwisu własnego zdjęcia lub wyrażenia pokazującego Polskę z ich punktu widzenia. Chcemy by Doyouknowpolska.pl współtworzyli Polacy, pokazywali nasz kraj takim jakim go widzą i  pomogli nam promować nowoczesną Polskę.”

Oni czają bazę.
W aktywną promocję portalu obok Ministra Radosława Sikorskiego zaangażowały się także znane i lubiane osoby tworzące nowoczesną kulturę Polski.

Lidia Popiel, która od 26 lat zawodowo zajmuje się fotografią, jest wykładowcą Warszawskiej Szkoły Filmowej, a przez media uznawana za jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce docenia fotograficzną warstwę serwisu Do You Know Polska?:

„Polska jest krajem utalentowanych ludzi. Czasami jednak ze zbyt małą wiarą w siebie i swoje umiejętności. Internet to pojemne medium dające nie tylko możliwości komunikacyjne, ale i ogromna galeria, otwarta na każdy rodzaj sztuki. Do You Know Polska? to bramka stwarzająca jeszcze jedną płaszczyznę prezentacji i publicznych wypowiedzi, w jakże nietypowych okolicznościach!”


Bartek Chaciński, znawca współczesnego języka młodzieżowego, którym poświęcił książki: Wypasiony słownik najmłodszej polszczyzny, Wyczesany słownik najmłodszej polszczyzny i Totalny słownik najmłodszej polszczyzny. Zajmuje się również kulturą najnowszą  i muzyką współczesną.

„Najbardziej doceniam to, ze Ministerstwo Spraw Zagranicznych postawiło na promowanie Polski przez samych Polaków. Urzędnicy nie silą się na sztuczne kreowanie wizerunku kraju, tylko oddają w nasze ręce serwis internetowy, abyśmy to my go tworzyli. Język jest żywą formą, a mowy potocznej żaden cudzoziemiec nie pozna na kursie językowym i nie doświadczy w prasie. Chętnie będę obserwował rozwój Do You Know Polska?, bo sam być może się czegoś z niego nauczę o naszym kraju.”

Grażyna Wolszczak, aktorka teatralna, filmowa i telewizyjna
„Do you know Polska? Ten serwis jest lekki i zabawny, ale też aktywizuje młodych ludzi do bycia kreatywnym, każdy młody człowiek może sam decydować o tym, jak chce, żeby nasz kraj był widziany na świecie. Sam dodaje słowa i zdjęcia do serwisu, sam bierze odpowiedzialność za nasz wizerunek. To świetna inicjatywa dla młodzieży!”

Doyouknowpolska.pl powstał z potrzeby pokazania Polski widzianej oczami młodych ludzi. Język, jakim się posługują młodzi Polacy oraz fotografie przedstawiające ich zainteresowania, pasje, sposób spędzania czasu tworzą ciekawy i nowoczesny obraz naszego kraju. Format i wizualizacja strony internetowej korespondują z estetyką szeroko rozumianej kultury miejskiej. Wchodząc na doyouknowpolska.pl widać, że żyjemy w fascynującym i pociągającym kraju z nowoczesną kulturą, ciekawymi ludźmi i intrygującym językiem.

TAILOR MADE PR
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |