Badanie Barometr Project Management |
23.08.2011. | |
44% pracowników firm marketingowych uważa, że często marnuje czas – wynika z raportu Barometr Project Management przygotowanego przez EasyProject (www.easyproject.pl). Jednocześnie tylko 9% firm decyduje się na stosowanie wspólnej metodyki dla wszystkich prowadzonych projektów. Bezpłatny raport o efektywności pracy i zarządzaniu projektami w firmach marketingowych opublikowano właśnie na stronie www.barometrpm.pl
Z opublikowanego właśnie raportu Barometr Project Management wynika, że aż 44% pracowników firm marketingowych ma poczucie, że często lub bardzo często traci bezproduktywnie czas. Nigdy nie doświadcza tego jedynie 2% uczestników badania. Jednocześnie tylko niespełna 1/10 firm korzysta ze specjalistycznych narzędzi do zarządzania prowadzonymi projektami. „Produktywność zespołów agencyjnych łatwo zwiększyć nawet o 10-20%” – komentuje Marek Roj, twórca EasyProject (www.easyproject.pl) i współautor raportu – „Pracownicy firm, w których wdrożono system do zarządzania projektami dużo rzadziej narzekają na marnowanie czasu”. Niemal w połowie firm w branży marketingowej (47%) nie stosuje się żadnej metodyki prowadzenia projektów. Aż 7% uczestników badania, na którym oparto raport deklaruje wprost, że wprowadzanie specjalnej metodyki pracy nad projektami uważają za bezcelowe. Natomiast tylko 19% respondentów na bieżąco aktualizuje harmonogram, powiadamiając o tym klienta. Inne, wymienione przez uczestników badania problemy, z jaki spotykają się na co dzień to m.in. kłopoty z zabezpieczeniem dokumentacji projektowej (51%), nieobecności członków zespołu (31%) czy kłopoty komunikacyjne związane z nieudokumentowaną akceptacją materiałów (20%). „Zastosowanie odpowiedniej metodyki i oprogramowania pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego typu problemów.” – dodaje Marek Roj. Badanie Barometr Project Management (www.barometrpm.pl) zostało przeprowadzone w marciu na grupie 582 pracowników firm marketingowych: agencji reklamowych, interaktywnych, PR oraz eventowych, a także firm consultingowych i domów mediowych. Raport został przygotowany przez twórców EasyProject (www.easyproject.pl) – oprogramowania do kompleksowego zarządzania projektami, oraz przy wsparciu Fundacji Komunikacja 2.0, promującej nowoczesne, oparte na wykorzystaniu nowych technologii narzędzia komunikacji w biznesie. Dostępny jest bezpłatnie do pobrania na stronie http://barometrpm.pl/. Patronat medialny nad badaniem objęły: IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) oraz serwisy Wirtualnemedia.pl, Mediarun.pl i Marketingowiec.pl. BOK EasyProject |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |