Pierwsza polisa sygnowana e-podpisem zamiast długopisem |
22.10.2010. | |
Nowością na rynku są polisy podpisywane przez agenta przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego. Pionierem, który wykorzystał zalety e-podpisu do sprzedaży polis jest tradycyjny multiagent i właściciel serwisu Inseco.pl, firma Blue Media S.A.
Dotychczas internauci kupujący niektóre ubezpieczenia w modelu direct, tj. przez telefon i Internet, musieli czekać na list z papierową polisą z tradycyjnym, odręcznym podpisem nawet kilka dni. Teraz, w ciągu kilku minut od opłacenia składki, klienci Inseco.pl otrzymują e-mailem polisy podpisane elektronicznie przez agenta. Co ważne, taki cyfrowy podpis jest równoważny z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej, gdyż w pełni spełnia wymogi określone w obowiązującej ustawie o podpisie elektronicznym oraz kodeksie cywilnym (art. 78 § 2.). E-polisa z Inseco.pl po wydrukowaniu, zawiera wszystkie ważne informacje umożliwiające sprawdzenie autentyczności e-podpisu oraz poznanie treści umowy ubezpieczenia. Zaliczają się do nich m.in.: - imię i nazwisko, osoby podpisującej i wykonującej czynności agencyjne wraz z - nazwą multiagenta (firmy) i numerem pod jakim figuruje ona w Rejestrze Agentów Ubezpieczeniowych prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego, - sposobem sprawdzenia prawdziwości podpisu; - przepisy prawne zrównujące podpis elektroniczny i tradycyjny, - potwierdzenie, że polisa została wygenerowana po opłaceniu składki. - Wykorzystanie e-podpisu w directowym modelu sprzedaży ubezpieczeń wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy zwykle kupują polisę na ostatnią chwilę i liczą na natychmiastowe i niepodważalne potwierdzenie zawarcia umowy. Z biznesowego punktu widzenia e-podpis znacząco redukuje koszty związane z dystrybucją polis - mówi Marek Wyszkowski, menedżer projektu w firmie Blue Media, która jest operatorem marketu ubezpieczeń Inseco.pl. Wdrożone rozwiązanie jest zgodne ze wszystkimi standardami technologicznymi i normami prawnymi dotyczącymi e-podpisu. Z tego powodu zaktualizowany został także regulamin Inseco.pl, dzięki czemu teraz klienci mogą otrzymywać e-polisy z e-podpisem. Nowy regulamin prostszymi słowami opisuje sposób sprzedaży ubezpieczeń. Jednocześnie proces zakupu pozostał zachowany w poprzedniej prostej formule, składającej się z 3 kroków. - Przy implementacji e-podpisu w markecie ubezpieczeniowym wykorzystaliśmy kilkuletnie doświadczenie Blue Media, zgromadzone podczas realizacji podobnych projektów konsultacyjno - wdrożeniowych w firmach z branży energetycznej oraz telekomunikacyjnej – mówi Krystian Wesołowski, wicedyrektor działu ubezpieczeń w Blue Media. Wszystkie oferty dostępne w markecie Inseco.pl mają charakter wiążący. Dzięki temu klient zawsze wie, ile finalnie zapłaci za ubezpieczenie. Ponadto cały przebieg transakcji jest zgodny ze szczególnymi przepisami o umowach zawieranych na odległość dotyczących usług finansowych, uregulowanych w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Warto podkreślić ten wyróżnik Inseco.pl, gdyż większość innych serwisów porównujących ceny ubezpieczeń często prezentuje jedynie ceny orientacyjne, które w momencie potwierdzenia potrafią rozczarować klienta. Inseco.pl |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |