Skip to content

Reklama

START arrow FINANSE arrow Nie istnieje coś takiego jak "gwarant sukcesu"
Nie istnieje coś takiego jak "gwarant sukcesu" Utwórz PDF Poleć znajomemu
19.11.2010.
Tegoroczne wyniki są dla nas bardzo satysfakcjonujące. W 2011 spodziewamy się wzrostu przychodów w stosunku do roku bieżącego - powiedział Piotr Mikrut, Prezes Zarządu Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka S.A. w trakcie czata giełdowego.

Internauta: Klient indywidualny czy firmy? Kto jest głównym odbiorcą Państwa oferty?
Piotr_Mikrut: Ostatecznym odbiorcą naszych wyrobów jest klient detaliczny, zaś dystrybucję realizujemy poprzez sieć marketów budowlanych oraz hurtownie i sklepy z farbami.

Internauta: Jakie są plany rozwoju Pana firmy? Planujecie poszerzać zakres działalności?
Piotr_Mikrut: Zamierzamy kontynuować ekspansję geograficzną na nowe rynki, a także umacniać naszą pozycję na rynkach obecnych . Planujemy zwiększyć nasz udział w Polsce do 20% w ciągu kilku kolejnych lat.


Internauta: Co z rynkami Europy Zachodniej? Czy planujecie tam ekspansję?
Piotr_Mikrut: Efektywność działania na rynkach wschodzących jest zdecydowanie większa niż na rynkach rozwiniętych, dlatego naszą aktywność koncentrujemy w krajach Europy Środkowo -Wschodniej. Celem strategicznym spółki jest uzyskanie wiodącej pozycji producenta farb na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Zamierzamy realizować tą taktykę poprzez konsekwentne umacnianie pozycji na obecnych rynkach oraz ekspansję na nowe rynki.

Internauta: Zamierzacie zwiększać udziały w rynku kosztem konkurencji, czy dzięki wzrostowi rynku?
Piotr_Mikrut: Każde zwiększenie udziału w rynku wiąże się z odebraniem jego części konkurencji.

Internauta: Jakie segmenty zamierzają Państwo rozwijać? Z jakich innowacji zamierzają Państwo korzystać, w celu polepszenia jakości wyrobów?
Piotr_Mikrut: Zamierzamy rozwijać farby proszkowe oraz farby ogniochronne. Nasze wyroby są innowacyjne poprzez zastosowanie technologii Teflon surface protector oraz nanotechnologii.

Internauta: Jakie są zagrożenia rynkowe dla Państwa firmy?
Piotr_Mikrut: Obecnie największym zagrożeniem jest dekoniunktura na szeroko rozumianym rynku budowlanym i spadek popytu na usługi budowlano-wykończeniowe. W naszej opinii, jesteśmy bardziej efektywni od konkurentów i mimo niewielkiego spadku popytu na rynku uzyskujemy satysfakcjonujące wyniki.

Internauta: Jakie są Państwa prognozy co do cen surowców? Czy polityka Państwa firmy jest wystarczająco elastyczna w tym zakresie?
Piotr_Mikrut: Nasza polityka zakupowa opiera się na dywersyfikacji dostawców co pozwala nam na optymalizację warunków handlowych transakcji zakupowych.

Internauta: Jak prognozują Państwo rozwój rynku farb i lakierów w Polsce, a jak w Europie Wschodniej?
Piotr_Mikrut: Aktualnie zużycie farb na jednego mieszkańca w Polsce wynosi 10 litrów, zaś w krajach Europy Wschodniej średnio około 7 litrów. Konsumpcja Unii Europejskiej wynosi około 15-16 litrów rocznie, prognozujemy więc dynamiczny wzrost zużycia na rynkach, na których jesteśmy obecni.

Internauta: Sezon letni charakteryzuje się w Państwa branży znacznym wzrostem sprzedaży. Jak radzicie sobie Państwo w związku z tym w miesiącach zimowych?
Piotr_Mikrut: Sezonowość jest charakterystyczna dla naszej branży. W ciągu wielu lat zdobyliśmy wystarczające doświadczenie i wiemy, w jaki sposób optymalizować  procesy produkcyjno-logistyczne dostosowując je do zmieniającej się w ciągu roku koniunktury.

Internauta: Jak zamierzają sobie Państwo radzić w przypadku osłabienia złotego? Mają Państwo plan awaryjny?
Piotr_Mikrut: Nasza ekspozycja walutowa jest w dużej mierze zrównoważona, firma nie widzi potrzeby stosowania pochodnych instrumentów zabezpieczających.

Internauta: Jakie są szacowane potencjalne koszty, przychody finansowe wynikające z ryzyka kursów walutowych i czy są one istotne dla kondycji finansowej przedsiębiorstwa?
Piotr_Mikrut: W naszej ocenie wpływ różnic kursowych jest nieistotny dla kondycji finansowej.

Internauta: W jaki sposób radzicie sobie Państwo w dobie spowolnienia gospodarczego? Czy odczuliście skutki kryzysu?
Piotr_Mikrut: Skutki kryzysu odczuliśmy minimalnie w przychodach ze sprzedaży, ale nie miało to wpływu na wynik finansowy.

Internauta: Jaka jest obecna rentowność Śnieżki, a jaka ma być docelowa rentowność spółki w najbliższych latach?
Piotr_Mikrut: : Aktualnie rentowność spółki EBIT kształtuje się na poziomie 12%, w przyszłości będziemy dążyć do utrzymania tego poziomu.

Internauta: Jak może wyglądać wypłata dywidendy w 2011 roku? Czy istnieją plany stałej dywidendy na przyszłe lata?
Piotr_Mikrut: Zarząd będzie rekomendował przeznaczenie na dywidendę od 25% do 50% wypracowanego zysku za rok 2010. Spółka prowadzi stabilną politykę dywidendową polegającą na wypłacaniu dywidendy w proporcji do zysku. Wciągu kilku lat dywidenda wzrosła z 42 groszy  w roku 2004 do 1,60 zł za akcję w roku 2010.

Internauta: Jak planujecie Państwo utrzymać swoją wysoką pozycję na rynku?
Piotr_Mikrut: Zamierzamy umacniać naszą pozycję na rynkach poprzez realizację aktualnej, skutecznej polityki sprzedażowo-marketingowej.

Internauta: Jaka jest przewaga Śnieżki, która jest Pana zdaniem gwarantem sukcesu?
Piotr_Mikrut: Przy prowadzeniu działalności gospodarczej nie istnieje coś takiego jak "gwarant sukcesu". Natomiast Śnieżka konkurując z największymi światowymi koncernami  ma świadomość swoich mocnych stron, takich jak: większa elastyczność, innowacyjność, czy szybkość podejmowania decyzji.


Pełny zapis czata znajduje się pod adresem http://czat.ipo.pl/archiwum

IPO S.A.
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |