Auto-Spa zadebiutuje na NewConnect |
31.05.2011. | |
Auto-Spa – operator ogólnopolskiej sieci myjni bezdotykowych rozpoczął prywatną emisję akcji. Docelowo spółka planuje pozyskać w ten sposób 8 mln zł. To pierwszy etap przygotowań do wejścia na rynek alternatywny.
W ramach oferty prywatnej firma chce pozyskać środki na realizację strategii rozwoju, która zakłada osiągnięcie czołowej pozycji na rynku myjni bezdotykowych w Polsce. Auto-Spa planuje zadebiutować na NewConnect w IV kwartale 2011. „Debiut na rynku alternatywnym umożliwi nam zdobycie środków finansowych na rozbudowę sieci - zwiększenie liczby myjni własnych oraz intensywny wzrost obiektów franczyzowych. W ten sposób planujemy w najbliższych latach utrzymać dotychczasową, wysoką dynamikę rozwoju i stać się liderem rynku myjni bezdotykowych. Jestem przekonany, że pojawienie się na rynku NewConnect wzmocni również wiarygodność i rozpoznawalność marki Auto-Spa” - mówi Sławomir Decewicz, Prezes Zarządu Auto-Spa S.A. Obecnie w sieci Auto-Spa funkcjonuje 17 obiektów, a kolejnych kilkanaście jest w trakcie budowy. Do końca roku może działać nawet 60 myjni, z czego połowa na zasadzie franczyzy. W maju operator podpisał dwie umowy franczyzowe na budowę obiektów partnerskich. Firma planuje zakończenie obu inwestycji jeszcze w tym roku. Model biznesowy Auto-Spa skupia się wokół budowy i sprzedaży gotowych myjni bezdotykowych oraz dostawy urządzeń i chemii w ramach programu franczyzowego. Atutem konceptu Auto-Spa są atrakcyjne lokalizacje w sąsiedztwie super i hipermarketów Tesco. Prowadzone są też rozmowy z innymi sieciami handlowymi. „Prowadzony przez Auto-Spa model franczyzowy daje partnerom szereg korzyści: wysoce rentowny i sprawdzony koncept biznesowy, bardzo atrakcyjne lokalizacje pod myjnie, zaawansowane technologicznie rozwiązania, oraz dostęp do źródeł finansowania inwestycji w uproszczonej procedurze” - dodaje Sławomir Decewicz. W ubiegłym roku Auto-Spa uzyskała skonsolidowane przychody w wysokości 14 mln zł. Grupa osiągnęła wynik EBITDA w wysokości 2,6 mln zł i wygenerowała 2,1 mln zł zysku netto. Biorąc pod uwagę fundamentalną wycenę Auto-Spa i dodatkowo dyskonto dla inwestora, zakup akcji spółki jest perspektywiczną lokatą kapitału. Ponadto samo prowadzenie myjni bezdotykowej charakteryzuje się bardzo wysoką rentownością EBITDA. Zgodnie z szacunkami spółki w przypadku eksploatacji myjni sześciostanowiskowej rentowność ta może wynosi ponad 50% co zachęca franczyzobiorców do przystępowania do sieci – wskazuje Piotr Wiśniewski, Wiceprezes Zarządu Prometeia Capital sp. z o.o., doradcy finansowego Auto-Spa. PROFIT system |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |