Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Przegląd zaangażowania społecznego ENEA S.A. w latach 2007 - 2009
Przegląd zaangażowania społecznego ENEA S.A. w latach 2007 - 2009 Utwórz PDF Poleć znajomemu
17.06.2010.
ENEA S.A. wiodący w Polsce wytwórca i dystrybutor energii elektrycznej obsługujący ponad 2,3 mln klientów indywidualnych i biznesowych rozpoczął w 2010 r. działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Na wstępnie przeprowadzono analizę działań z zakresu zaangażowania społecznego. Jej podsumowanie znajduje się w udostępnionym opinii publicznej dokumencie, pt. „Blisko społeczności. Przegląd zaangażowania społecznego ENEA S.A. w latach 2007 – 2009”.
Budowanie firmy odpowiedzialnej społecznie w pierwszej kolejności zostało ujęte jako narzędzie realizacji strategii GK ENEA w międzynarodowym dokumencie ofertowym (IOC – International Offering Circular), który został udostępniony wybranym inwestorom instytucjonalnym 10 lutego 2010 roku.

„ENEA S.A. realizuje ideę społecznej odpowiedzialności biznesu firmy niemal od początku swojego istnienia. Ten szczególny dla nas aspekt działalności firmy dojrzewał, przybierał rozmaite formy, przynosząc owoce w różnych dziedzinach życia. Jednak tym, co niezmiennie spaja te wszystkie działania, jest budowa nowych relacji, w których ENEA S.A. przestaje być dla społeczności lokalnych wyłącznie dostawcą energii elektrycznej. Chcemy być partnerem, który rozumie ich potrzeby i pomaga je spełniać. Jesteśmy dumni, że pomogliśmy już zrealizować wiele świetnych pomysłów i ciekawych projektów. Były wśród nich zarówno ambitne projekty z zakresu kultury i edukacji, sportu i zdrowia, jak i mniejsze przedsięwzięcia, które nigdy nie zaistniały w medialnych przekazach, a miały wspaniałe cele i ogromne znaczenie dla wszystkich poświęcających im swój czas i energię. Każdy uśmiech, do którego się przyczyniliśmy, jest dla nas bezcenny, nadaje sens naszym działaniom i motywuje do kolejnych.  Chcemy, aby ta wartość definiowała nasze relacje z otoczeniem, ale też nadawała kształt pracy wewnątrz firmy” – powiedział Maciej Owczarek, prezes Zarządu ENEA S.A.

W latach 2007-2009 ENEA S.A. przeznaczyła na cele społeczne darowizny o łącznej wartości 2 399 564,39 zł,  podejmując działania w następujących obszarach zaangażowania społecznego: zdrowie, sport, edukacja, kultura, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz ochrona środowiska naturalnego.

Spółka zaangażowała się w rozwiązywanie problemu utrudnionego dostępu do rehabilitacji i opieki medycznej niezamożnych grup społecznych, dotując rehabilitację, wypoczynkowe turnusy rehabilitacyjne dzieci i młodzieży oraz wspierając finansowo działalność statutową licznych jednostek medycznych i rehabilitacyjnych. Firma wsparła 60 jednostek medycznych w raportowanym okresie, a łączna kwota tych inicjatyw wyniosła 315 712, 70 zł.

ENEA S.A. podejmowała aktywności z zakresu sponsoringu sportowego, zaangażowała się w imprezy gwarantujące szerokie dotarcie do milionowych rzeszy kibiców, takie jak: Liga Światowa w siatkówce, Puchary Polski kobiet i mężczyzn w piłce siatkowej, międzynarodowe regaty żeglarskie i mitingi lekkoatletyczne.

Spółka podjęła inicjatywy w zakresie wspierania warunków rozwoju edukacji poprzez pomoc finansową dla Polskiej Katedry na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku oraz dla Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Poznańskiego im. A. Mickiewicza. Spółka wsparła również akcję „Akademia Młodym”, organizowaną przez Fundację Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz działania edukacyjne, prowadzone przez Towarzystwo im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu.   ENEA S.A. była partnerem V Poznańskiego Festiwalu Mozartowskiego VOX DIVINA IN TERRA oraz cyklu spektakli operowych „Don Pasquale”, włoskiego mistrza Gaetano Donizettiego.

W ramach działań na rzecz ochrony dziedzictwa narodowego spółka wsparła odbudowę Zamku Królewskiego w Poznaniu.
Działając na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu ENEA S.A. pomogła przy realizacji projektu artystycznego zorganizowanego przez Forum Kultur pod hasłem „NIEWIDZIALNI”, który towarzyszył 10. edycji warsztatów tańca dla niewidomych. Projekt połączony został z realizacją filmu dokumentalnego i dwiema sesjami fotograficznymi, których bohaterami byli niewidomi tancerze, uczestnicy kursu. Spółka wsparła działalność licznych instytucji, placówek opiekuńczo – wychowawczych i stowarzyszeń pracujących z młodzieżą i dziećmi w trudnej sytuacji życiowej.

Odpowiadając na potrzebę budowania świadomego ekologicznie społeczeństwa, ENEA S.A. zainicjowała własne projekty mające na celu dostarczenie różnym grupom społecznym wiedzy o możliwościach ochrony środowiska, w tym m.in., konkurs edukacyjny „Wygraj energię z ENEA”, mający na celu zwiększenie zainteresowania promowanym przez firmę oszczędnym wykorzystaniem energii czy też autorski projekt pod nazwą: Eko-logiczni.com.pl. uruchomiony w celu poszukiwania i propagowania praktycznych, możliwych do wdrożenia w codziennym życiu rozwiązań. ENEA S.A sponsorowała „Dzień Wiatru”, koordynowany przez Europejskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (EWEA), wsparła również Młodzieżowy Szczyt Klimatyczny oraz Targi Czystej Energii CENERG.

Celem wydania „Przeglądu” jest prezentacja szerokiemu gronu odbiorców działań społecznych ENEA S.A. od 1 stycznia 2007 r. do 31 grudnia 2009 r. Działania opisane w publikacji obejmują wybrane autorskie projekty ENEA S.A., sponsoring zaangażowany w istotne, z punktu widzenia spółki obszary życia społecznego oraz darowizny wspierające inicjatywy spójne z kluczowymi dla ENEA S.A. kierunkami społecznego zaangażowania.

Firma od początku  istnienia  angażowała się w  inicjatywy społeczne. Podjęcie przez ENEA S.A. w 2010 roku kompleksowej strategii działań w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu stało się okazją do połączenia dotychczasowych kierunków aktywności z nowymi wyznaczonymi przez  strategiczne cele firmy. Dokonano pogłębionej analizy potrzeb społeczności lokalnych, za które ENEA S.A. czuje się odpowiedzialna. Raport  „Blisko społeczności. Przegląd zaangażowania społecznego ENEA S.A. w latach 2007-2009” jest wynikiem zachodzących w spółce zmian oraz  elementem analizy jej dotychczasowych działań. „Przegląd” stanowi również pierwszy krok w kierunku rozwinięcia komunikacji i sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas ubiegłorocznej konferencji „Odpowiedzialna Energia” ENEA S.A. dołączyła do grona sygnatariuszy „Deklaracji w sprawie zrównoważonego rozwoju w branży energetycznej w Polsce” podejmując tym samym zobowiązanie i odpowiedzialność wobec wszystkich interesariuszy za podejmowane działania, których celem stał się nie tylko efekt ekonomiczny, ale również osiągnięcia związane ze społeczeństwem i środowiskiem.

ENEA
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |