Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Penta kupiła Grupę Iglokrak
Penta kupiła Grupę Iglokrak Utwórz PDF Poleć znajomemu
12.07.2010.
Penta Investments – środkowoeuropejska grupa inwestycyjna – sfinalizowała akwizycję 100% udziałów w Grupie Iglokrak, działającej na rynku artykułów mrożonych. Iglokrak jest już ósmą inwestycją Penty w Polsce. Transakcja została zaakceptowana przez UOKiK. Jej wartość nie została ujawniona.

Iglokrak jest wiodącym w południowej Polsce producentem i dostawcą mrożonek i lodów dla handlu detalicznego i gastronomii (HoReCa). Do Grupy należy 7 firm zajmujących się dystrybucją mrożonek – z 8 oddziałami: w Krakowie, Bielsku-Białej, Sosnowcu, Wodzisławiu Śląskim, Kielcach, Wrocławiu, Poznaniu i Zakopanem. Ponadto, w skład holdingu wchodzą 2 fabryki zlokalizowane w Tarnowie produkujące artykuły pod uznanymi markami Fritar i Lewil. Przychody Grupy w 2009 roku wyniosły ponad 330 mln zł.

„Akwizycja Grupy Iglokrak jest pierwszym krokiem Penty w kierunku konsolidacji i modernizacji rynku mrożonek w Polsce, a także segmentu dostawców artykułów dla branży HoReCa. Opracowany przez nas plan rozwoju wszystkich 9 spółek należących do Grupy ma na celu zwiększenie efektywności operacyjnej holdingu, dzięki wykorzystaniu efektów synergii oraz systematyczne doskonalenie obsługi klientów” – mówi Rafal Sosna, dyrektor inwestycyjny Penta Investments w Polsce.

Strategia rozwoju Grupy Iglokrak obejmuje: udoskonalenie poziomu obsługi partnerów biznesowych, zbudowanie silnej i nowoczesnej platformy handlowej, poszukiwanie nowych rynków zbytu oraz wprowadzenie efektywnego systemu zarządzania holdingiem.

„Bardzo się cieszymy z pozyskania tak silnego i doświadczonego inwestora strategicznego dla Grupy Iglokrak. Podzielamy wizję Penty dotyczącą rozwoju branży artykułów mrożonych i jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyczyni się do znaczącego umocnienia pozycji Grupy na tym rynku” – dodaje Kazimierz Woźniak, członek zarządu Iglokrak Sp. z o.o.

Polski rynek spożywczy charakteryzuje wysoki potencjał rozwoju. Wysokość wydatków na żywność w przeliczeniu na jednego Polaka pozostaje wciąż dużo niższa w porównaniu do krajów Europy Zachodniej. Podobny trend można obserwować w branży artykułów mrożonych. Wysokość wydatków Polaków na produkty mrożone wynosi obecnie 2,3% ogółu wydatków na żywność per capita, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej wskaźnik ten wynosi 4,4%. Oczekuje się, że preferencje polskich konsumentów będą zbliżały się do europejskich, co stwarza bardzo dobre perspektywy rozwoju dla Grupy Iglokrak.1
Spółki Grupy Iglokrak

Penta Investments
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |