Grupa AXTONE rozpoczęła dostawę elementów typu Crash dla kolei francuskich SNCF |
16.09.2011. | |
Grupa AXTONE – lider w produkcji urządzeń cięgłowo-zderznych do wagonów towarowych, pasażerskich, lokomotyw oraz pojazdów komunikacji miejskiej – zrealizowała pierwszą dostawę elementów typu Crash dla zakładu Bombardiera w Crespin (Francja) w ramach projektu REGIO2N.
Ostatecznym klientem jest państwowa kolej francuska SNCF. Jest to kolejny etap międzynarodowej współpracy Grupy AXTONE z jednym ze światowych liderów w technologii kolejowej i jednocześnie już ponad 30 zlecenie realizowane w ciągu ostatnich 3 lat przez Grupę na rzecz Bombardiera. W okresie od maja 2010 do września 2011, Grupa AXTONE pracowała nad nowatorskimi projektem dwóch elementów typu Crash. Nowe rozwiązania dedykowane są do pociągów osobowych wchodzących w skład taboru kolei francuskich SNCF. Zakończone pomyślnie międzynarodowe audity oraz testy zderzeniowe kabiny REGIO2N – wyposażonej w elementy Crash produkowane przez firmę AXTONE – sprawiły, że już we wrześniu 2011 roku zamówione przez Bombardiera urządzenia mogą być dostarczane zgodnie z przyjętym harmonogramem prac. REGIO2N jest jednym z największych projektów realizowanych obecnie w Europie i zaplanowany jest do połowy 2016 roku, podczas gdy całość projektu zakłada opcje dostawy 860 pociągów. „Zlecenie, które realizujemy dla francuskich kolei SNCF w ramach umowy z Bombardierem przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem prac. Pomyślnie przeszliśmy nie tylko sam etap koncepcyjno-produkcyjny, ale z sukcesem zakończyliśmy również wszelkie testy zderzeniowe i niezbędne audity. Dzięki temu mogliśmy terminowo rozpocząć dostawę elementów Crash francuskiemu operatorowi. Jesteśmy przekonani, że innowacyjność i niezawodność rozwiązań zaoferowanych przez Grupę AXTONE podniesie bezpieczeństwo pasażerskiego transportu kolejowego, realizowanego przez SNCF” – powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu Grupy AXTONE. Główną funkcją elementów typu Crash jest podniesienie bezpieczeństwa transportu kolejowego zarówno w odniesieniu do przewozów towarowych, jak i pasażerskich. Parametry techniczne urządzeń produkowanych przez AXTONE sprawiają, że mają one zdolność pochłaniania wyjątkowo dużej ilości energii zderzeń, co jest ich znaczącą przewagą konstrukcyjną nad innymi, dostępnymi na rynku rozwiązaniami. Ponadto, Grupa AXTONE – jako lider w zakresie systemów typu Crash - posiada najszerszą ofertę rozwiązań pochłaniania energii zderzeń wszystkich typów pojazdów szynowych oraz wyspecjalizowany dział R&D, wyposażony w odpowiednie narzędzia umożliwiające projektowanie indywidualnych rozwiązań. Zderzaki typu Crash produkowane przez AXTONE – dzięki wysokim parametrom technologicznym – spełniają wymagania przepisów RID (Regulamin dla międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych) oraz UIC 573 (Międzynarodowy Związek Kolei). Produkty AXTONE są również zgodne z wymogi normy europejskiej EN 15227, nakazującej stosowanie elementów Crash do wszystkich pojazdów pasażerskich i lokomotyw. Ponadto, Grupa AXTONE w okresie ostatnich 3 lat pomyślnie przeprowadziła ponad 80 rzeczywistych testów Crash, potwierdzających wysoką jakość i niezawodność oferowanych modułów, które gwarantują wysokie bezpieczeństwo w przewozach kolejowych. AXTONE |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |