Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow fresh & cool market: Prawda jest w sklepie
fresh & cool market: Prawda jest w sklepie Utwórz PDF Poleć znajomemu
20.11.2009.
Z Adamem Moskałą, dyrektorem handlowym Bakalland S.A. o tym, czy marki producenta i dystrybutora mogą współtworzyć atrakcyjną ofertę, rozmawia Małgorzata Białasiewicz



Udział marek własnych w sprzedaży bakalii w Polsce jest ponad dwukrotnie wyższy niż średni udział w sprzedaży innych kategorii produktów żywnościowych. Wynosi około 22 proc. i dynamicznie rośnie. Z czego, Pana zdaniem, to wynika?
Bakalie to produkty codzienne, podobnie jak przyprawy, soki, napoje, słodycze i inne kupowane każdego dnia. W kategoriach produktów z podstawowej listy udział marek własnych jest proporcjonalnie największy. Tym bardziej jesteśmy dumni, że w kategorii codziennych produktów stworzyliśmy silną i rozpoznawalną markę Bakalland – synonim bakalii. A 22 proc. udziałów marek własnych w kategorii bakalie odpowiada około 100 mln rocznej sprzedaży detalicznej. Gdy porównamy te udziały i obroty z kategorią piwa, w której marki własne stanowią „tylko” 3,6 proc. co odpowiada ponad 470 mln wartości sprzedaży, to zrozumiemy, że dystrybutorzy chcą wprowadzać swoje marki głównie w kategoriach o największym potencjale obrotów i zysków.

Dlatego w kategorii bakalie obserwujemy projekty, których celem jest zbilansowany rozwój sprzedaży wyrobów producenta i dystrybutora przy jak najlepszym wykorzystaniu potencjałów i kompetencji w całym procesie produkcji, dystrybucji i sprzedaży.
...
Producenci i dystrybutorzy chcą sprzedawać i zarabiać więcej. Co w przypadku bakalii jest kluczowe, by sprzedaż rosła?
Najważniejsze warunki opłacalnego handlu bakaliami to dobre planowanie oraz dobrze przygotowane i zrealizowane działania w sezonie. Dobre planowanie równa się dobre ceny i pełne dostawy.  Działania w sezonie, który się rozpoczął, muszą być zaplanowane między producentem i dystrybutorem kilka miesięcy wcześniej.

Prawda jest w sklepie. Dlaczego jedne sieci sprzedają bakalie lepiej, a inne gorzej? Gdzie sprzedajecie najwięcej?
To ciekawe, że wśród sieci dobrze sprzedających bakalie są dyskonty - JMD, hipermarkety - Auchan i delikatesy - Alma. Wspólna cecha sieci robiących duże obroty to duży i dobrze wyeksponowany asortyment. Stoiska owocowo-warzywne są miejscem, gdzie robi się duże zakupy, a sezonowe wystawy bakalii, zwłaszcza w sklepach wielkopowierzchniowych, kuszą wielu klientów.
Wspólnie z personelem sklepów poszukujemy i sprawdzamy nowe pomysły. Na przykład w Tesco chcielibyśmy sprzedawać z tzw. clip-stripów - wygodnych zawieszek, dzięki którym wykorzystamy te powierzchnie sklepu, które teraz nie pracują.

Więcej w listopadowym wydaniu branżowego miesięcznika o żywności
fresh & cool market: www.fcmarket.pl

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:



























 

 


kredyt gotówkowy


| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | pHandel.pl | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | ZM Henryk Kania | NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |