Ekologia, polski folk i słoneczna Italia - Ceramika Paradyż na targach CERSAIE |
28.10.2011. | |
Za nami 29 edycja targów CERSAIE, największych targów ceramicznych na świecie, które z roku na rok coraz bardziej umacniają swoją pozycję. To właśnie na nich kreowane są trendy, które będą obowiązywały w najbliższym czasie. Wśród prawie 1000 wystawców z całego świata polski akcent jawił się iście kolorowo, a to za sprawą folkowego stoiska Ceramiki Paradyż. Paradyżowy efekt WOW „W trakcie tegorocznych targów CERSAIE zaprezentowaliśmy 45 nowych kolekcji, spośród których większość to nowości produktowe w marce My Way Paradyż Group, będące doskonałej jakości odwzorowaniem różnego rodzaju drewien, marmurów i kamieni naturalnych. Myśląc o tegorocznym wystąpieniu targowym zastanawialiśmy się nad motywem przewodnim naszego stoiska. Postawiliśmy na polską sztukę ludową, która okazała się idealnym wabikiem. Jego wygląd, inspirowana sztuką ludową kolekcja WOW, mnogość elementów folkowych oraz nowości produktowe na najwyższym, światowym poziomie sprawiły, że nasze stoisko codziennie odwiedzały tłumy zwiedzających” – mówi Rafał Domaradzki, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Ceramiki Paradyż. Większość z prezentowanych na 120 metrowym stoisku Ceramiki Paradyż kolekcji zostanie wdrożona do produkcji w 2012 roku. Firma bierze udział w targach już od 11-stu lat i po raz kolejny udowodniła, że zatarła się granica, pomiędzy jakością i designem produktów polskich w porównaniu do włoskich i hiszpańskich. „Różnice, które kiedyś były widoczne gołym okiem teraz praktycznie zniknęły. Ceramika Paradyż nieustannie inwestuje w rozwój parku maszynowego, wdrażając do zakładów nowoczesne technologie. Dzięki takim zabiegom nasze produkty są na bardzo wysokim poziomie jeśli chodzi o design, jak i parametry techniczne. Jesteśmy z tego bardzo dumni” – mówi Łukasz Kardas, Wiceprezes ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż. Ekologiczne CERSAIE „Targi CERSAIE można określić mianem „zielonych targów”. Nawiązania do ekologii widać na każdym kroku w sposobie myślenia, realizacji i prezentacji produktów, dla których mniejsza grubość (mniejsze zużycie surowców, energii) stało się standardem, widocznym również na stoisku Ceramiki Paradyż” – mówi Rafał Domaradzki. Propozycje największych firm z całego świata w tym roku skierowane były na minimalizm oraz produkty wielkoformatowe w stonowanych, ekologicznych kolorach. Obowiązującym i najważniejszym trendem na tegorocznych targach są płytki w stylu „eko” odwzorowujące egzotyczne gatunki drewna, kamień, grafit, marmur czy piaskowiec. Dzięki najnowszym technologiom szkliwienia do złudzenia przypominają oryginały. Producenci coraz częściej pokazują, że podążają za trendami związanymi z ideologią produktów przyjaznych środowisku, poprzez komunikowanie certyfikatów czy pokazywanie produktów z dodatkiem mieszanki surowców wtórnych. Wśród tegorocznych trendów, oprócz ekologicznych, panowały obecne już w ubiegłym roku drewno i marmur oraz beton. Największy rozkwit przeżywają płytki odwzorowujące drewno. Producenci zaskakują coraz nowszymi wersjami kolorystycznymi oraz zdobieniami przypominającymi efektowne, pełne przepychu, barokowe grafiki. Przeciwstawnym do drewna trendem jest beton, którego surowy wygląd oraz nieograniczone możliwości barwienia sprawiają, że jest dedykowany głównie do minimalistycznych, pełnych elegancji wnętrz biurowców i nowoczesnych mieszkań. Płytki betonowe wykorzystywane są już nie tylko na podłogach, ale coraz częściej można je zobaczyć na ścianach, w połączeniu z innymi materiałami. Jednak wśród klasycznych, pełnych elegancji produktów można było również znaleźć płytki ceramiczne przedstawiające ikony popkultury. Kolorowe, błyszczące kryształami Swarovskiego stoisko Hello Kitty przyciągało tłumy zwiedzających. Nie mniej osób podziwiało ofertę produktową firmy Idea Ceramica. Płytki z twarzami znanych osób od Kanta i Freuda, poprzez Fridę, na The Doors i Jimim Hendricksie skończywszy pokazywały nowoczesne i awangardowe podejście do tematyki designu płytek ceramicznych. Wykłady i wywiady, czyli najlepsi na CERSAIE Jednak CERSAIE to nie tylko wystawy producentów płytek ceramicznych oraz wyposażenia łazienek. To również wykłady najważniejszych ikon współczesnej architektury i designu. Wśród tegorocznych wyróżnić można takie osoby, jak m.in. Patricka Urquiola, Kazuyo Sejima oraz Kengo Kuma, który udzielił wywiadu specjalnie dla Ceramiki Paradyż . Jego wykład zgromadził tłumy słuchaczy, którzy z zainteresowaniem oglądali prezentowane przez Kumę projekty. Kuma jest założycielem biura projektowego Kengo Kuma And Associates. Jego prace obecne są w największych metropoliach świata. W swoich projektach pragnie odbudować tradycję japońskiej architektury, a jej korzenie wpleść do trendów i standardów XXI wieku. Znany jest z zamiłowania do poszukiwań nowych zastosowań dla różnych materiałów. Ostatnio zajął się odkrywaniem możliwości płytek ceramicznych i ich wykorzystaniem w architekturze. „Właśnie ukończyłem projekt na zlecenie firmy ceramicznej we Włoszech, w którym wykorzystałem płytkę ceramiczną, jako główny materiał.(…)Za każdym razem, kiedy tworzę staram się wyszukać materiał, który otwiera przed nami nowe możliwości architektoniczne. Zawsze staram się uchwycić energię miejsca.(…) Wierzę, że możemy tego dokonać przy pomocy płytki ceramicznej. Jeśli połączymy materiał z nowoczesną technologią będziemy mogli otworzyć nowe perspektywy przed architekturą i designem. Na tym właśnie polega nasza praca – na wykorzystaniu potencjału, jaki dają takie materiały jak kamień i drewno. Teraz badam możliwości, jakie daje nam ceramika (…)” – powiedział Kengo Kuma. A już za rok 30 targi CERSAIE! „29 CERSAIE już za nami. Był to tydzień pełen pozytywnych emocji i spotkań. W tym roku przygotowaliśmy filmową relację z targów, dzięki której będą Państwo mogli na chwilę przenieść się z nami do słonecznej Bolonii i poczuć klimat panujący na targowych stoiskach. Zapraszamy do obejrzenia! My już rozpoczynamy przygotowania do przyszłorocznej edycji, na którą serdecznie Państwa zapraszamy” – mówi Dorota Kaźmierczak, Dyrektor Marketingu Spółek Grupy Paradyż. Zdjęcia kolekcji, inspirujących aranżacji oraz komentarze projektantów znajdą Państwo na naszym profilu na Facebooku . Zapraszamy również do śledzenia profilu Grupy Paradyż na YouTube . Ceramika Paradyż więcej informacji (PRESS BOX) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | PROCURAL |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISHOME | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |