Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Aztec International zwiększa sprzedaż
Aztec International zwiększa sprzedaż Utwórz PDF Poleć znajomemu
16.08.2010.
W drugim kwartale  2010 r. przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 2,4 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 10% w porównaniu z II kwartałem 2009 r. Ze względu na wzmożoną zmienność na rynku walutowym firmie nie udało się poprawić wyniku netto.

Poznański producent akcesoriów budowlanych  w lipcu 2010 r. z sukcesem zadebiutował na rynku NewConnect. Główne obszary działalności spółki to produkcja i sprzedaż wkrętów i nitów malowanych proszkowo oraz systemów mocujących przeznaczonych głównie do aplikacji dachowych i fasadowych. Spółka największe przychody ze sprzedaży osiąga w trzecim i czwartym  kwartale roku, dlatego przychody na poziomie 2,4 mln zł w drugim kwartale 2010 r. to bardzo dobry rezultat.

Mimo wzrostu sprzedaży Aztec International zakończył drugi kwartał 2010 r. z ujemnym wynikiem na poziomie netto. Strata w wysokości 518 tys. zł to wpływ niestabilnego poziomu kursu walutowego.

„Na poziomie operacyjnym spółka wypracowała zysk. Wynik na poziomie netto to efekt niekorzystnego kursu dolara względem złotego. Aktualnie ponad 90% sprzedaży nasza firma realizuje poza granicami Polski, co powoduje, że większość rozliczeń z dostawcami z zagranicy odbywa się w obcej walucie. Obecnie jesteśmy na etapie wdrażania polityki zarządzania ryzykiem kursowym, której pozytywne efekty będą widoczne w drugiej połowie roku. Jesteśmy przekonani, że wdrażana przez nas strategia tzw. naturalnego hedgingu pozwoli w przyszłości zminimalizować wpływ zachowania kursu walutowego na nasz wynik– mówi Marek Ciulis, Prezes Zarządu Aztec International.

W czerwcu przed debiutem, Aztec International S.A., spółka portfelowa notowanego na NewConnect Powszechnego Towarzystwa Inwestycyjnego S.A., przeprowadziła prywatną emisję akcji, w wyniku której pozyskała 1,5 mln zł. Pieniądze z prywatnej emisji firma  przeznaczy na zwiększenie kapitału obrotowego, rozwój prowadzonej działalności operacyjnej oraz urozmaicenie oferowanego asortymentu produktowego. Spółka zamierza również unowocześnić park maszynowy i nabyć nową linię technologiczną, która pozwoli na obniżenie kosztów produkcji.

Aztec International
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |