Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow 30 edycja targów CERSAIE za nami
30 edycja targów CERSAIE za nami Utwórz PDF Poleć znajomemu
15.10.2012.


Międzynarodowe Targi Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek „CERSIAE” obchodziły w tym roku jubileuszową, 30 już edycję. Od 25 do 29 września na terenach Fierra Bologna swoją ofertę prezentowali najwięksi i najważniejsi wytwórcy tego typu produktów. Po raz 12 uczestniczyła w nich także Ceramika Paradyż, wpisując się swoimi produktami i designerskim stoiskiem w najnowsze, światowe trendy. Po raz pierwszy w Bolonii zaprezentowany został również nowy logotyp firmy.

Teatr Designu

W tym roku Ceramika Paradyż zaprosiła odwiedzających targi do niezwykłego Teatru Designu. Klasyczna, biało-czarna kolorystyka 120-metrowego stoiska przypominała teatralne atelier, którego wnętrze zostało podzielone na dwie części – „scenę i widownię”. Płytki zostały oprawione w kunsztowne ramy i zanurzone w specjalnym, scenicznym oświetleniu, dzięki czemu prezentowały się niezwykle efektownie. Drogę do stoiska firmy wskazywała grupa mimów w biało-czarnych strojach, których można było spotkać na terenie hal targowych. Wzbudzali oni powszechne zainteresowanie, gdyż w zabawny sposób odgrywali różne sceny z udziałem często nieświadomych tego przechodniów.  Zaskakujące były również interakcje aktorów we wnętrzu stoiska, przedmiotowo wykorzystujące ekspozycje z płytek.

Nowa technologia

W Bolonii Ceramika Paradyż zaprezentowała blisko 40 kolekcji w różnorodnych rozmiarach i stylach. Wśród nich znalazły się nowości w formacie 20x60 cm i 25x75 cm oraz produkty wykonane w technologii druku cyfrowego na szkle.
Druk cyfrowy na szkle jest nowoczesną metodą nanoszenia pigmentów w postaci nanocząsteczek. Oznacza to, iż mikrocząsteczki tuszu są o wiele drobniejsze niż zwykłych tuszy drukarskich, czy ceramicznych.  Dzięki temu rozdzielczość uzyskanego obrazu jest bardzo wysoka (720x1440 lub 1080x1080 px), a kolory niesamowicie intensywne i nasycone. Nanotusze nie wymagają wypału, utwardzają się samoczynnie po 24 godzinach – mówi Aldona Chudzicka, Zastępca Głównego Technologa w Zakładzie Ceramiki Paradyż w Opocznie. Praca ze szkłem wymaga szczególnej precyzji i profesjonalizmu. Proces drukowania wymaga stworzenia odpowiednich, ściśle przestrzeganych warunków, a więc sterylnie czystego, zamkniętego, klimatyzowanego pomieszczenia o temperaturze 18-25 °C. Przy zastosowaniu dekoracji szklanych w połączeniu z wyrobami ceramicznymi, konieczne jest zabezpieczenie nadruku cyfrowego specjalnie opracowaną do tego celu protekcją w dowolnym kolorze. Baza ta tworzy warstwę izolacyjną i sprawia, iż obraz cyfrowy jest odporny na kleje oraz fugi stosowane w budownictwie.

Wielką zaletą drukarki cyfrowej jest możliwość drukowania dowolnej ilości egzemplarzy danej grafiki lub wypuszczania w rynek krótkich, limitowanych serii wyrobu. Urządzenie pozwala również realizować pojedyncze, indywidualne zamówienia klientów na obrazy typu wizerunek sławnej lub bliskiej osoby, zdjęcie z wakacji itp.

Kolekcje w nowym formacie
Wśród nowości Ceramiki Paradyż zaprezentowanych na targach znalazło się pięć, różnorodnych kolekcji w nowym formacie 20x60 cm, z dekoracjami drukowanymi cyfrowo na szkle.

Modernistyczna kolekcja Yoshioka/Purio inspirowana tradycjami kultury japońskiej, zachwyca blaskiem promieniście rozchodzących się linii po tafli płytki w czterech proponowanych kolorach: metalicznej czerwieni, soczystej pomarańczy, aksamitnej szarości i bieli w odcieniu kości słoniowej. Dzięki tej kolekcji łazienka nabierze nowoczesnego stylu i inspirowanej orientem elegancji.

Chiara/Purio również zawiera oryginalne, szklane dekoracje w postaci insert oraz ciętej mozaiki. Ich krawędzie zostały poddane obróbce szlifowania, na wzór starych weneckich luster.  Znajdziemy tu malownicze elementy, które oddając klimaty Prowansji, świetnie będą prezentowały się w przestrzeni łazienki. Natomiast dekoracje opatrzone motywem parującej kawy i słodkich specjałów, idealnie uzupełnią wnętrze kuchni. Doskonałą bazą do tych szklanych obrazów są jasne, błyszczące płytki, dostępne również w wersji z delikatną, falującą strukturą. Efekt końcowy wzmocnić można kolorowymi szklanymi listwami w 5 kolorystykach do wyboru.

Bazą kolekcji Abrila/Purio są dwie gładkie, błyszczące płytki w kolorze Bianco i Grafit dopełnione świeżymi, wiosennymi (jak sama nazwa wskazuje – Abril = kwiecień) dekoracjami kwiatowymi.
Geometryczne kropki i cieniowane paski na insertach pozwolą nam natomiast poczuć puls miasta. Dla wzmocnienia wielkomiejskiego efektu możemy wykorzystać elementy z nazwami znanych stolic. Mozaiki do wyboru: cięte i szklane. Całość aranżuje się lekko i bardzo nowocześnie.

Silvia/Silvio: subtelna i zmysłowa propozycja dla współczesnych romantyków poszukujących uduchowionego minimalizmu. Do wyboru: łagodne, połyskujące kwiatowe wzory łączące się w tapetowe obrazy lub geometryczne, minimalistyczne formy w kolorach Bianco i Grafit. Na uwagę zasługują brokatowe szklane listwy i cięta mozaika z ozdobnymi wstawkami.

Nie trzeba mieszkać nad morzem, aby odnaleźć jego skarby. Kolekcja Miriam/Mirio to głębia barwy bursztynu zamknięta w zainspirowanej kamieniem naturalnym płytce. Do wyboru dwa kontrastowe kolory Beige i Brown: w wersji gładkiej lub strukturalnej, falującej. Ciekawe, bogato złocone inserto na wzór mozaiki, łączy w sobie wszystkie kolory kolekcji. Kwiatowe inserta składane w panel ujmują barokową finezją.

CERSAIE 2012

Na powierzchni 176.000 m² swoją ofertę zaprezentowało blisko 1000 wystawców z 31 państw. Targi przez 5 dni odwiedziło ponad 80 000 osób z całego świata. Akredytowano 675 dziennikarzy, w tym 258 spoza Włoch. Program wydarzeń towarzyszących, spotkań i prelekcji był jak zwykle bardzo bogaty. Wśród wykładowców znaleźli się między innymi Franco Manfredini, Duccio Campagnoli i Giorgio Squinzi, którzy uczestniczyli w konferencji gospodarczej pod nazwą "Wystartować z Made in Italy". Dla studentów designu i architektury zorganizowano natomiast konkurs "Beautiful Ideas", z zadaniem stworzenia zdjęcia przewodniego CERSAIE 2013.  

Bolonia jak zawsze okazała się otwarta na świat, a targi CERSAIE potwierdziły swoją znaczącą rolę w kształtowaniu trendów branży ceramicznej w nadchodzącym roku. I choć jeszcze nie opadły emocje po dopiero co zakończonych 30. jubileuszowych targach, organizatorzy już teraz rozpoczynają pracę nad ich następną edycją, która odbędzie się w dniach 24-28 września 2013 roku.





Ceramika Paradyż
więcej informacji (PRESS BOX)
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |