Skip to content

Reklama

START arrow PRESS BOX arrow Amica Wronki S.A.
Amica Wronki S.A. Utwórz PDF Poleć znajomemu
28.06.2010.
    Amica Wronki S. A.
ul. Mickiewicza 52
64-510 Wronki
www.amica.com.pl
infolinia: 0 801 801 800
kontakt@amica.com.pl


 Historia marki

Pierwsza kuchnię gazowo-węglową wyprodukowano we Wronkach w roku 1957. Dzisiaj wykorzystujemy te 50 lat doświadczenia do produkcji  nie tylko kuchni, ale także do wprowadzania na rynek innych nowoczesnych produktów ułatwiających domowe obowiązki. W pierwszym okresie obecności na rynku doskonaliliśmy naszą ofertę sprzętu grzejnego, za sprawą którego Amica stała się cenioną marką.

Obecnie Amica posiada w swojej ofercie nowoczesne sterowane elektronicznymi programatorami kuchnie, lodówki  oraz pralki. Szeroka i zróżnicowana oferta handlowa obejmuje zarówno sprzęt wolnostojący jak również cieszący się coraz większą popularnością sprzęt do zabudowy. Amica posiada także w ofercie handlowej odkurzacze, żelazka, czajniki i tostery, które są uzupełnieniem podstawowej oferty produktowej.

Urządzenia powstające we Wronkach są doskonale znane nie tylko na polskim rynku, ale także na wielu wymagających rynkach europejskich. Obecnie na eksport trafia ponad 50% produkcji, a plany na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost sprzedaży eksportowej.

Bardzo ważnym dla Amiki rynkiem jest rynek wschodni, którego udział w całym eksporcie zmienia się najdynamiczniej. Jednak najważniejszą z inwestycji rozwijających eksport był zakup duńskiej firmy produkcyjno-handlowej Gram Domestic. Przejęcie to oznaczało nie tylko nabycie praw do silnej i popularnej na rynkach skandynawskich marki Gram, ale także stworzyło możliwość wykorzystania istniejących kanałów dystrybucyjnych duńskiej firmy. Ta akwizycja umożliwiła dalszy dynamiczny rozwój eksportu i zbudowała podstawy ekspansji na rynki europejskie.

 Jakość

Jednym ze znaków rozpoznawczych produktów Amiki jest wysoka, powtarzalna jakość. Wszystkie produkowane we Wronkach artykuły gospodarstwa domowego objęte są procesem oceny zgodności   i po uzyskaniu pozytywnych wyników badań na zgodność z wymaganiami zasadniczymi dyrektyw europejskich wystawiana jest deklaracja zgodności, która umożliwia wprowadzanie ich do obrotu na rynek UE z oznakowaniem CE. Produkty Amiki spełniają także wszelkie unijne wymagania prawne dotyczące ochrony środowiska naturalnego. Bardzo ważny jest fakt wdrożenia w firmie  Systemu  Zarządzania Jakością   (certyfikowany przez PCBC i DQS ) zgodnego z normą ISO 9001, wdrożoną już w roku 1994, certyfikat środowiskowy ISO 14001 oraz certyfikat zarządzania BHP według wymagań normy PN-N-18001, które – między innymi – wspomagają prowadzenie wymienionego wcześniej procesu oceny zgodności. Posiadane certyfikaty dają naszym klientom pewność i gwarancję stałej i powtarzalnej jakości produktów.

Warto podkreślić, że obecność produktów Amiki na rynkach zagranicznych oznacza uzyskanie przez nie wymaganych atestów zagranicznych. Ponadto firma jest członkiem Europejskiej Fundacji Zarządzania przez jakość.
Zarządzanie przez jakość jest jednym ze sposobów Amiki na podkreślenie konkurencyjności własnych produktów i zwiększanie zadowolenia klientów.

 Ekologia

Lokalizacja firmy w najbliższym sąsiedztwie unikatowego kompleksu leśnego, jakim jest Puszcza Notecka, sprawił, że świadomość oddziaływania na środowisko naturalne zawsze towarzyszy spółce we wszystkich aspektach jej funkcjonowania. Od wielu lat Amica konsekwentnie realizuje politykę proekologiczną, której uwieńczeniem było wdrożenie w Systemu Zarządzania Środowiskiem opartym na normie ISO14001. Dzisiaj stanowi on ważny element Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Firma jest członkiem Europejskiej Fundacji Zarządzania przez Jakość.

Istotnym wkładem Amiki  w ochronę środowiska jest zwiększanie udziału w produkcji wyrobów energooszczędnych posiadających najwyższe klasy efektywności energetycznej A, A+ i A++. Laboratoria, w których testujemy produkty pozwalają nam osiągać coraz lepsze wskaźniki także w tej dziedzinie. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii sprawiło, że w miarę rozwoju firmy, kolejne fabryki stawały się coraz bardziej przyjazne środowisku, dzięki czemu możemy obecnie pochwalić się mniejszym zużyciem wody, energii elektrycznej oraz ograniczeniem ilości ścieków i odpadów. Konsekwentna realizacja proekologicznej polityki środowiskowej sprawia, że Amica jest w pełni dostosowana do uregulowań prawnych związanych z ochroną środowiska, które obowiązują na terenie Unii Europejskiej. Dużą uwagę zwracamy także na stosowanie w produkcji materiałów, które nie zawierają szkodliwych substancji i umożliwiają recykling i utylizację wyrobu po jego zużyciu.  Właśnie dlatego wśród naszych dostawców znajdują się  wyłącznie firmy kierujące się podobnymi zasadami. 

Bardzo ważnym aspektem działalności Amiki jest również szeroko pojęta ekologiczna edukacja pracowników firmy, dzięki której możliwa jest konsekwentna realizacja polityki środowiskowej i osiąganie założonych celów i zadań ekologicznych. Działania takie pomagają zmieniać dotychczasowe i kształtować trwałe, proekologiczne zachowania.

 Osiągnięcia i nagrody


Największa wartość, jaką dysponuje każde przedsiębiorstwo jest marka, dlatego każde wyróżnienie i nagroda zobowiązuje i mobilizuje, by nie zawieść okazanego zaufania. Amica pamięta o tym na co dzień, doskonale wiemy, że wysoka jakość produktów jest dzisiaj niezbędnym warunkiem sukcesu rynkowego, a pozycja rynkowego lidera zobowiązuje. W badaniach satysfakcji użytkowników AGD na rynku polskim Amica od kilku lat otrzymuje złotą statuetkę i tytuł The Most Trusted Brand, Marki Godnej Najwyższego Zaufania w kategorii Urządzenie AGD. Wyróżnienie potwierdza, że liczba zadowolonych użytkowników urządzeń Amiki rośnie z każdym rokiem. Spośród wielu czynników decydujących o wyborze konkretnej marki, respondenci badania najczęściej wskazywali właśnie wysoką jakość i własne doświadczenia związane z wybierana marką. 

Firmę docenili także fachowcy bowiem Amica ma na swoim koncie szereg innych cennych nagród, w tym tak prestiżowych jak Nagroda Gospodarcza Prezydenta Rzeczypospolitej dla najlepszego polskiego przedsiębiorstwa, Godło Teraz Polska, Polską Nagrodę Jakości i Złoty Grosz. Wyróżnienia te najlepiej świadczą o tym, że nie tylko w kategorii konsumenckiej, ale również w kategorii B2B firma posiada silna pozycję, należy do najbardziej rozpoznawalnych marek i cieszy się uznaniem specjalistów. Zwieńczeniem tych sukcesów jest silna pozycja w prestiżowym towarzystwie największych polskich przedsiębiorstw, największych eksporterów oraz wysokie miejsce zajmowane na liście najwyżej wycenianych polskich marek.



 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |