Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Polacy marnują ponad dwa dni w roku czekając na wolno ładujące się strony www
Polacy marnują ponad dwa dni w roku czekając na wolno ładujące się strony www Utwórz PDF Poleć znajomemu
19.09.2012.
Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy 1&1 Internet, wolno działające strony internetowe nadal są problemem, z którym borykają się polscy użytkownicy sieci. 84% z przebadanych internautów deklaruje, że regularnie doświadcza z tego powodu niedogodności. Przeciętny Polak szacuje czas stracony na ładowanie wolno działających stron internetowych na 10 minut dziennie, co daje 2,5 dnia w roku.

Wyniki badań opublikowanych przez firmę 1&1 Internet, globalnego lidera wśród dostawców internetowych usług hostingowych pokazują, że polscy internauci ciągle doświadczają wielu problemów związanych z korzystaniem ze stron internetowych. Użytkownicy Internetu wśród najczęstszych wad witryn wymieniają ich wolne działanie.

W konsekwencji ponad 60% respondentów deklaruje, że odczuwa negatywne emocje z powodu wolno działających stron internetowych. Kobiety wydają się być bardziej podatne na związany z tym stres lub złość: 66% w porównaniu do 55% mężczyzn. Bez względu na płeć, ponad połowa internautów przyznaje, że ich stopień zdenerwowania wynikający z wolno działających stron internetowych wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat. Co więcej, w opinii co piątego badanego, w omawianym przedziale czasowym szybkość działania witryn nie poprawiła się albo nawet spadła.

Złość i frustracja wynikająca z wolno działających stron internetowych skutkują spadkiem zaufania do firmy i podjęciem określonych kroków. Co ciekawe, reakcje kobiet są bardziej rygorystyczne. Aż 45% kobiet i 43% mężczyzn postanowiło zrezygnować z usług firmy z powodu zbyt wolno działającej witryny.

Reakcje konsumentów są przejawem ich rosnącej świadomości co spowalnia witryny. 48% ankietowanych uważa, że potrafi lepiej niż pięć lat temu ocenić, czy strona internetowa działa wolniej niż powinna. Respondenci wskazują, że do wolnego ładowania witryn przyczyniają się bardziej atrakcyjna strona wizualna i rozbudowane funkcje. Jedynie 38% użytkowników sieci uważa, że strony internetowe, z których korzystają działają coraz szybciej.

Oliver Mauss, CEO firmy 1&1 Internet Ltd.: „Konsumenci jeszcze nigdy nie byli tak świadomi i surowi wobec wolno działających witryn. Jeśli strona internetowa firmy nie spełni ich oczekiwań, użytkownicy przejdą do konkurencji. Firmy muszą mieć świadomość, że wybór dostawcy hostingu jest ważny jak nigdy wcześniej. Firmy, które nie korzystają z największej dostępnej przepustowości i najbardziej niezawodnych platform hostingowych, ryzykują utratę przychodów i reputacji”.

Jak wynika z badań międzynarodowych nie tylko Polacy narzekają na wolno ładujące się strony internetowe. W Hiszpanii aż 60% użytkowników sieci skarży się na szybkość działania witryn, ale średni czas tracony dziennie na załadowanie stron jest nieco krótszy i wynosi 8,5 minuty. Doświadczenia naszych zachodnich sąsiadów są nieco lepsze. Jedynie 44% z nich narzeka na wolne witryny, a średni zmarnowany czas jest w Niemczech najkrótszy i wynosi 5,5 minuty dziennie.

1&1 Internet
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:





























więcej>>

 


kredyt gotówkowy


odwiedź, sprawdź, poczytaj:

| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | PRESSNEWSS | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: CREATON Polska | Remmers | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | ZM Henryk Kania | NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |