Skip to content

Reklama

START arrow TURYSTYKA arrow Komentarz Lataj.pl dot. nieetycznych praktyk agentów biur podróży
Komentarz Lataj.pl dot. nieetycznych praktyk agentów biur podróży Utwórz PDF Poleć znajomemu
11.01.2012.
Od kilku miesięcy w mediach pojawiają się publikacje na temat nieuczciwych praktyk agentów biur podróży prześcigających się w walce o kontrakty na dostarczanie biletów lotniczych dla firm budżetowych. 11 stycznia 2012 odbędzie się rozprawa przeciwko jednemu z biur podróży, które uciekło się do tego typu działań w procesie przetargu zorganizowanego przez Ministerstwo Zdrowia.

Janusz Wierzbowski, prezes biura podróży Sonata Travel - operatora portalu Lataj.pl i zrzeszonego agenta IATA jest rozczarowany nieetycznym zachowaniem konkurencji w walce o Klienta za wszelką cenę - „Mam ogromną nadzieję, że ujawnienie nieuczciwych metod stosowanych przez niektórych agentów spowoduje zmianę kryteriów rozpatrywania ofert w przetargach publicznych. Obecnie najważniejszym kryterium w takim przetargu jest upust od ceny biletu lotniczego i wysokość opłaty transakcyjnej, co, niestety okazało się być idealnym polem do popisu dla nieuczciwych agentów. Niektórzy pośrednicy fałszują ceny biletów lotniczych, zawyżając ich cenę, dzięki czemu mogą zaoferować Klientowi wyjątkowo atrakcyjny upust cenowy i nieprawdopodobnie niską opłatę transakcyjną. Taki zabieg pozwala bez trudu wygrać z uczciwą konkurencją. W walce o jak najniższą cenę za wystawienie biletu tracą zarówno uczciwi oferenci, jak i same instytucje rozpisujące przetargi.” Dodaje też, jak ustrzec się przed oszustami – „Warto pamiętać, że główną formą kontroli nad ceną biletów oraz opłat jest forma płatności poprzez rozwiązanie typu BTA (Business Travel Account), gdzie numer BTA jest obciążany bezpośrednio przez linię lotniczą w systemie rezerwacyjnym, a opłaty za wystawienie biletu dokonuje się w osobnej transakcji.”

Sonata Travel

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |