Nowoczesna technologia po raz pierwszy w polskim budownictwie |
27.07.2011. | |
Spółka Mosty Gdańsk w celu dotrzymania terminu otwarcia Południowej Obwodnicy Gdańska przed Euro 2012 w budowie estakady WE-1 wraz z wykonawcą wykorzystuje nowoczesną na polskim gruncie technologię jednoczesnego nasuwania estakady i prowadzenia robót wykończeniowych.
Regułą jest, że roboty wykończeniowe rozpoczyna się po zakończeniu wznoszenia konstrukcji obiektu w celu wyeliminowania wszelkich niedokładności związanych z niezamierzonymi ugięciami przęsła. W przypadku estakady WE-1 spółka Mosty Gdańsk opracowała program na który składają się pomiary geodezyjne wykonanych segmentów i ich ugięcia w trakcie nasuwania oraz złożonej analizy obliczeniowej wszystkich planowanych odkształceń związanych z dodatkowymi ciężarami wyposażenia, obciążeniami użytkowymi, reologicznymi (przyrastającymi w czasie) i ugięciami trwałymi. Taka złożona analiza pozwala Wykonawcy nasuwać obiekt i jednocześnie układać izolację na pomoście, krawężniki, gzymsy i betonować kapy chodnikowe a nawet montować bariery drogowe, balustrady i ekrany przeciwhałasowe. Program prac opracowany przez Mosty Gdańsk i zastosowany w Polsce po raz pierwszy na taką skalę, pomimo tego, że bardzo trudny w wykonaniu, daje bardzo duży bonus czasowy. Mosty Gdańsk |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |