John Hopkins z zespołu Samsung Crescent Racing i Suzuki GSX-R 1000 napisali nowy rozdział w historii brytyjskich Superbike’ów, Dzięki finiszom na drugim i pierwszym miejscu w wyścigach drugiej rundy mistrzostw BSB w sezonie 2011 rozegranych na torze Oulton Park, Amerykanin stał się pierwszym reprezentantem swojego kraju, który stanął na podium i wygrał wyścig serii British Superbike.
Znaczna zdobycz punktowa z Oulton przesuwa Johna Hopkinsa aż na czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej mistrzostw, co jest niezmiernie ważne w perspektywie walki o tytuł. W BSB bowiem, tylko czołowa szóstka z tabeli punktowej walczy o zwycięstwo i tytuł Mistrza serii British Superbike w ostatnich trzech rundach sezonu.
Tor Oulton Park okazał się również szczęśliwy dla Alastaira Seeley i jego nowej Suzuki GSX-R 600 w specyfikacji na rok 2011. Zawodnik zespołu Relentless Suzuki by TAS -startujący z pole position - w twardej i zaciętej walce wywalczył dwa drugie miejsca w klasie Supersport i ustanowił najlepszy czas okrążenia w wyścigu.
John Hopkins: „To był dla nas wspaniały weekend na fantastycznym torze. Naprawdę świetnie mi się tu ścigało, a i wsparcie fanów było nie niesamowite. Dziś odniosłem pierwszą wygraną od jedenastu lat, ten fakt w zestawieniu z wszystkimi wydarzeniami, które spotkały mnie w ostatnim okresie sprawił, że było to niezwykle wydarzenie i zwycięstwo. Na podium miałem łzy w oczach i byłem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie.
W pierwszym wyścigu dobrze wystartowałem i zabrałem się z czołową grupą. W końcówce wysunąłem się na drugie miejsce i dojechałem na tej pozycji do mety, ale dla prawdziwego zawodnika drugie miejsce, to zawsze za mało. Zatem cel był jasny – wygrać drugi wyścig. Moje Suzuki GSX-R 1000 było tak fantastycznie przygotowane, że wiedziałem, iż nie mogę przegrać. Objąłem prowadzenie na dwa okrążenia przed końcem i nie oddałem go aż do mety”
Alastair Seeley: „Jestem zadowolony z przebiegu weekendu, szczególnie, że to nasze pierwsze dwa wyścigi nową GSX-R 600. Najmocniejszy byłem do dwu trzecich dystansu, potem miałem trochę problemów, ale nie dałem sobie wydrzeć drugiego miejsca. Ustanowienie najlepszego czasu okrążenia pokazuje, że być może byłbym w stanie odjechać rywalom i wygrać wyścig, gdybym miał wolny tor przed sobą. Ale wyścigi BSB w klasie Supersport zawsze obfitują w wiele manewrów wyprzedzania i nie można liczyć na spokojną jazdę. Czterdzieści punktów do klasyfikacji generalnej to doskonała zdobycz” podsumowuje Seeley.
Jack Valentine - Team Manager Samsung Crescent Suzuki Racing: „Co za wspaniały weekend! Hopper był niesamowity. Powoli uczył się toru i pracował z zespołem nad najlepszymi ustawieniami motocykla. Dzięki temu i stopniowemu progresowi we wcześniejszych wyścigach, te wspaniałe sukcesy na torze Oulton były możliwe. Tydzień temu Hopkins dopiero debiutował w BSB i uczył się jak trudna jest ta seria. Dziś widać było, że lekcję z Brands Hatch odrobił wzorowo. Oulton nie jest łatwym torem, więc myślę, że wyniki Johna stawiają go w gronie faworytów do tegorocznej korony mistrzowskiej….
Philip Neill - Team Manager Relentless Suzuki by TAS: „Wczoraj, w walce o pole position Alastair ponownie pokazał swoje umiejętności. Uzyskanie najlepszego czasu w kwalifikacjach nową GSX-R 600 dało mu wiele pewności przed wyścigami. To jest trudny championat i aby go wygrać należy mieć strategię. My ją mamy i Alastair pracuje zgodnie z nią. Kiedy jest to możliwe chcemy wygrywać, kiedy nie, zbieramy największą możliwą ilość punktów. Tak właśnie było w drugim wyścigu na torze Oulton Park i cieszę się, że nasz zawodnik tak wspaniale realizuje naszą strategię. Nowa Suzuki GSX-R 600 to wspaniały motocykl, który z wyścigu na wyścig będzie coraz lepszy, a w połączeniu z regularnymi, dobrymi wynikami Alastaira, będzie to duet trudny do pokonania”. O BSB: BSB to skrót od British Superbike. Zawody mają status Międzynarodowych Mistrzostw Anglii motocykli produkcyjnych – czyli takich, jakie można zobaczyć na drodze czy kupić w salonie. Maszyny, które stają na starcie są oczywiście zmodyfikowane, by osiągać jak najlepsze rezultaty, jednak bazą jest homologowany model drogowy.
Angielska seria należy do najsilniejszych na świecie, ścigali się w niej min. Troy Bayliss, James Toseland, czy Neil Hodgson, którzy sięgali potem po tytuły w WSBK i z sukcesami startowali w MotoGP.
Pierwsze zawody rozegrano w 1988 roku, a fabryka Suzuki i Darren Dixon już w pierwszym sezonie startów wywalczyli mistrzostwo tej serii. Ostatni tytuł dla Suzuki wywalczył w sezonie 2004 John Reynolds, a w sezonie 2010 Tommy Hill i ostatnia wersja GSX-R 1000 wywalczyli tytuł Drugiego Wice-Mistrza BSB.
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 1:
1. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda) 2. John Hopkins (Samsung Crescent Racing) +4.150s 3. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +4.336s 4. Shane Byrne (HM Plant Honda) +4.646s 5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +4.684s 6. Josh Brookes (Relentless Suzuki) +5.105s 7. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) +13.582s 8. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +16.637s 9. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +19.108s 10. Dan Linfoot (Sorrymate.com Honda) +19.452s
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Superbike wyścig 2:
1. John Hopkins (Samsung Crescent Racing) 2. Stuart Easton (MSS Colchester Kawasaki) +0.221s 3. Shane Byrne (HM Plant Honda) +0.521s 4. Ryuichi Kiyonari (HM Plant Honda) +0.633s 5. Michael Laverty (Swan Yamaha) +1.026s 6. Michael Rutter (Rapid Solicitors-Bathams Ducati) +2.930s 7. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) + 2.949s 8. Peter Hickman (Tyco Honda) +7.183s 9. Loris Baz (Motorpoint Yamaha) +7.326s 10. Gary Mason (MSS Colchester Kawasaki) +7.293s
MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:
POZYCJA | ZAWODNIK | PUNKTY | 1. | Shane Byrne | 70 | 2. | Stuart Easton | 59 | 3. | Ryuichi Kiyonari | 58 | 4. | John Hopkins | 56 | 5. | Tommy Hill | 45 | 6. | . Michael Laverty | 35 | 7. | Michael Rutter | 34 | 8. | Jon Kirkham | 29 | Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 1:
1. Ben Wilson [Kawasaki] 2. Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS] +0.248s 3. Jack Kennedy [Yamaha] +0.498s 4. Paul Young [Triumph] +7.489s 5. Lee Johnston [Honda] +9.416s 6. Luke Mossey [Triumph] +9.683 7. Steve Plater [Honda] +10.350 8. Daniel Cooper [Triumph] +12.334s 9. Billy McConnell [Triumph] +17.213s 10. Gary Johnson [Honda] +21.058s
Wyniki drugiej rundy mistrzostw BSB Oulton Park – klasa Supersport wyścig 2:
1. Ben Wilson [Kawasaki] 2. Alastair Seeley [Relentless Suzuki by TAS Racing] +2.552s 3. Jack Kennedy [Yamaha] +2.648s 4. Luke Mossey [Triumph] +9.193s 5. Billy McConnell [Triumph] +15.656s 6. Paul Young [Triumph] +20.128s 7. Daniel Cooper [Triumph] +20.304s 8. Gary Johnson [Honda] +20.426s 9. Sam Warren [Yamaha] +33.858s 10. Max Hunt [Honda] +35.204s MCE Insurance British Superbike Championship – klasyfikacja generalna:
POZYCJA | ZAWODNIK | PUNKTY | 1. | Ben WILSON | 88 | 2. | Jack KENNEDY | 68 | 3. | Alastair SEELEY | 65 | 4. | Paul YOUNG | 43 | 5. | Luke MOSSEY | 40 | 6. | Steve PLATER | 36 | 7. | Lee JOHNSTON | 34 | 8. | Daniel COOPER | 28 | 9. | Gary JOHNSON | 25 | 10. | Billy McCONNELL | 22 | SUZUKI MOTOR POLAND |