Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Rynek e-commerce nakręca sprzedaż sprzętu sprzętu IT
Rynek e-commerce nakręca sprzedaż sprzętu sprzętu IT Utwórz PDF Poleć znajomemu
10.02.2011.
960 mld dol, tyle ma wynieść w tym roku wartość globalnego rynku elektroniki użytkowej, a w 2012 r. analitycy przewidują, że zostanie przekroczona bariera biliona dolarów. Istotny udział w tym trendzie ma globalny rynek e-commerce, który rozwija się w tempie kilkunastu procent w skali roku.  Jeszcze bardziej optymistycznie wyglądają dane dotyczące rynku e-commerce w Polsce, którego wartość, w 2010 roku wzrosła o 35%, zbliżone tempo rozwoju ma zostać utrzymane także w przyszłym roku.

Dynamika wzrostu rynku zakupów internetowych w Polsce jest najwyższa w całej Unii Europejskiej. Badania pokazują, że wraz z serwisami aukcyjnymi e-commerce w Polsce warte jest już 17,6 mld zł.

Z zakupów w sieci skorzystała dotąd jedna trzecia Polaków. Statystyczny internauta kupuje średnio 16 produktów rocznie, o łącznej cenie 367 euro. Dla porównania, przeciętny Europejczyk wydał w 2010 roku 1072 euro i kupił za nie 25 produktów.

W porównaniu do Europy Zachodniej statystyczny internauta w Polsce dysponuje  mniejszymi zasobami finansowymi, co ma także przełożenie na niższą wartość zakupów dokonywanych w sieci, mimo to rynek e-commerce w Polsce ma ogromny potencjał rozwoju. Trudno znaleźć inną branżę w naszej gospodarce, która rozwija się tak dynamicznie  – mówi Krzysztof Seweryn, prezes zarządu InwazjaPC. –  Wiele wskauzje, że wspomniana tendencja utrzyma się przez szereg lat, to bardzo dobra informacja dla wszystkich firm prowadzących działalność operacyjną za pośrednictwem Internetu. Czynnik skutecznie zwiększający sprzedaż w sieci stanowić będą coraz powszechniejsze  zakupy dokonywane m.in. przy pomocy urządzeń przenośnych, których cena systematycznie spada, co powoduje, że stają się one dostępne dla coraz większej grupy internautów, która aktualnie liczy w Polsce 18 mln osób. To ogromny rezerwuar potencjalnej klienteli, którą z pewnością warto zagospodarować.

Technologiczne przyspieszenie ma także swoje odzwierciedlenie w ilości sprzedanego sprzętu IT. Polacy kupili w 2010 r. 3,3 mln komputerów, czyli o pół miliona więcej niż rok wcześniej. Wzrost sprzedaży w branży IT odnotowano także na rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej. Szczególnie dobrze prezentują się  dane dotyczące rynku handlu online w Niemczech, którego wartość wynosi 39,2 mld euro. Sprzyjającą koniunkturę postanowiła wykorzystać spółka inwazjaPC - jedn z liderów sprzedaży laptopów w Polsce. Firma planuje intensyfikację działalności operacyjnej na rynku niemieckim, za pośrednictwem portali aukcyjnych. Pilotażowe   programy sprzedażowe dały pozytywne wyniki, co oznacza, że spółka obrała optymalne kierunki rozwoju. InwazjaPC w latach 2011 -2014 planuje m.in. stworzenie sklepu wielkopowierzchniowego, łączącego specjalistyczny salon komputerowy ze średniej wielkości sklepem oferujący sprzętAGD  i RTV. Istotne znaczenie dla realizacji tego projektu będzie miało wzmocnienie sprzedaży w konwencjonalnym sklepie poprzez dystrybucję za pośrednictwem sklepu internetowego oraz portali aukcyjnych.

 Spółka prowadzi działalność na bazie wniesionej w zorganizowanej części aportem firmy Sprzętkom, która powstała w 2002 roku. Firma systematycznie rozwija swoją działalność operacyjną, w latach 2006-2008 odnotowała dynamikę wzrostu obrotów na poziomie 1089%. Dynamiczne tempo rozwoju spółki ma zostać nadal utrzymane. W latach 2011-2012 InwazjaPC zakłada uzyskanie przychodów odpowiednio na poziomie 141 mln zł oraz 175 mln zł.

 InwazjaPC
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |