Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Za co lubimy klocki
Za co lubimy klocki Utwórz PDF Poleć znajomemu
06.11.2014.
Uniwersalne i ponadczasowe klocki choć należą do tych najprostszych zabawek, są uwielbiane przez dzieci. Poprzez tworzenie początkowo prostych z czasem coraz bardziej złożonych budowli dziecko pobudza swoją kreatywność, uczy się rozwiązywania problemów i rozwija się manualnie. Warto również aby w zabawę zaangażowali się rodzice, dzięki którym maluchy stają się bardziej dociekliwe, skupione i twórcze. Jeśli zatem chcemy mieć mądre dzieci budujmy razem z nimi!

Dlaczego klocki?

Zabawa klockami ćwiczy emocje, stymuluje wyobraźnię, rozwija logiczne i przestrzenne myślenie dziecka, jest dobrym ćwiczeniem na koncentrację uwagi. Chwytając i układając klocki, maluch ćwiczy sprawność rączek, precyzję chwytu.

Dlaczego warto bawić się z dzieckiem?

Badania pokazują, że wrodzone zdolności intelektualne dziecko jest w stanie wykorzystać tylko wtedy, kiedy nauczy się umiejętnie kierować emocjami. Te może rozwijać podczas zabawy z rodzicem. Ważne aby rodzic nie pouczał i nie krytykował tego co ono robi. Pozwólmy w zabawie przewodzić dziecku. Psychologie radzą: Chwal dziecko: "podoba mi się twoja budowla", "lubię patrzeć, jak wymyślasz coś nowego". Pomagaj dziecku zrozumieć różnicę w twoich reakcjach na jego dobre i złe zachowania. Kiedy w złości rzuca klockami, "bo dach się zawalił", nie patrz w jego stronę, nie uśmiechaj się, ignoruj, nie krzycz. Zauważaj i wzmacniaj każde pozytywne zachowanie: "Udało ci się jeszcze raz ustawić dach, nie poddałeś się, brawo!" Dzięki takim pozytywnym reakcjom rodzic wzmacnia wiarę dziecka we własne możliwości i zachęca je do podejmowania kolejnych wyzwań.

Zasady bezpiecznej zabawy
Zabawa klockami jest wspaniałą rozrywką, która może trwać godzinami pod warunkiem, że jest bezpieczna. Dlatego warto zwrócić uwagę na wybór klocków. Te dobrej jakości, starannie wykonane, wytrzymałe będą służyć dzieciom przez lata – tłumaczy Marcin Woźniak z polskiej firmy produkującej zabawki. Pamiętajmy również żeby klocki były dostosowane do wieku dziecka.

W przypadku najmłodszych budowniczych, klocki powinny być na tyle duże aby nie było ryzyka zadławienia się drobnymi elementami. Warto mieć pudełko do ich przechowywania i nauczyć dzieci odkładania ich po zabawie, co ułatwi życie wszystkim domownikom. Kto nadepnął na klocki ten wie o czym mowa. Nie pozostaje już innego jak tylko przyjąć zaproszenie malucha do wspólnej zabawy.






Klocki dla małych i większych konstruktorów


Klocki Middle Blocks - Zestaw Super Big 140 elementowy
Zestaw 140 klocków w atrakcyjnej kolorystyce wykonanych z wysokiej jakości tworzywa sztucznego.
Ze względu na swoje gabaryty są idealnie dostosowane do rączek najmłodszych dzieci a różnorodność form umożliwia tworzenie z klocków rozmaitych budowli pojazdów i postaci.
Wiek: 1+

Klocki Funny
Zestaw konstrukcyjny przy pomocy, którego dziecko może stworzyć serię modeli uroczych zwierzątek. Części w kształcie główek zwierząt, takich jak: żyrafa, pies, kotek, koń, małpka, papuga, zając i słoń, w połączeniu z innymi klockami tworzą małe zoo. Jednak na tym nie kończą się jego możliwości. Zestaw  klocków składający się z 72 elementów.
Wiek: 3+

Klocki listki
Konstrukcyjny zestaw edukacyjny umożliwia budowę różnego rodzaju przedmiotów i figur.
System montażu ułatwia wzajemne łączenie elementów tworząc większe budowle.
Wiek: 3+


Wader
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |