Strona 1 z 2
| | Nestlé Polska S.A. ul. Szturmowa 2 02-678 Warszawa tel.: (022) 607 22 88 www.nestle.pl
|
Nestlé - największa firma spożywcza świata, rozpoczęła działalność w Polsce w 1993 r. Od tego czasu wartość inwestycji Nestlé na polskim rynku przekroczyła 365 milionów dolarów, co stawia firmę w gronie czołowych inwestorów zagranicznych w Polsce.
W tym samym czasie firma dokonała również transferu do polskich fabryk know-how, technologii i doświadczeń zgromadzonych na przestrzeni 135 lat, których jest akcjonariuszem bądź właścicielem. Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom polskich konsumentów, Nestlé przeprowadziło w swoich polskich fabrykach inwestycje mające na celu znaczącą poprawę jakości produktów spożywczych i ich unowocześnienie, a także wprowadzenie nowych kategorii wyrobów i usprawnienie ich dystrybucji. W rok po otwarciu pierwszego przedstawicielstwa Nestlé w Polsce, co miało miejsce w 1993 r., firma nabyła udziały w Goplanie - fabryce produkującej wyroby cukiernicze i czekoladowe. Inwestycje w wysokości ponad 60 milionów dolarów, transfer know-how, doświadczenia i wiedzy Nestlé w zakresie produkcji czekolady umożliwił znaczną poprawę jakości wyrobów czekoladowych. W 2004 r. marka Goplana oraz zakład w Poznaniu zostały odsprzedane polskiej firmie cukierniczej Jutrzenka. Decyzja ta nie miała wpływu na działalność fabryki Nestlé w Kargowej koło Zielonej Góry, gdzie produkowane są batony LION oraz wafelki w czekoladzie PRINCESSA, które zostały laureatem prestiżowego godła Teraz Polska. W połowie 1995 r. Nestlé objęło większościowy pakiet akcji kaliskich Winiar - największego wytwórcy produktów kulinarnych w Polsce. Zainicjowany wtedy program inwestycyjny obejmujący wszechstronną modernizację zakładu pochłonął prawie 60 milionów dolarów, czyli ok. 30 milionów więcej niż przewidywała umowa prywatyzacyjna. W ciągu ostatnich lat pod marką WINIARY pojawiło się na rynku wiele innowacyjnych wyrobów, takich jak przyprawa uniwersalna Ziarenka Smaku czy sosy w płynie Doskonała Kuchnia. Inwestycje w marki polskie i marki Nestlé, obejmujące również wprowadzanie nowych produktów, wzmocniły ich pozycje rynkowe. Kawa NESCAFÉ , majonez, zupy, przyprawa w płynie, desery marki WINIARY to liderzy na rynku, zaś takie wyroby jak buliony, sosy i dania instant WINIARY, odżywki dziecięce Nestlé, lody Nestlé, wafelki Princessa oraz batony KITKAT i LION zajmują wiodące pozycje w swoich kategoriach. Koncern Nestlé posiada również udziały w firmach wytwarzających wodę mineralną (NAŁĘCZOWIANKA, DAR NATURY), w przedsiębiorstwie CPP Toruń-Pacific- największym w Polsce producencie płatków śniadaniowych oraz fabryce lodów w Namysłowie. Nestlé zatrudnia w swoich polskich firmach łącznie ponad 4000 pracowników. W 2004 r. wartość sprzedaży Nestlé Polska S.A. wyniosła 1,5 miliarda złotych, zaś łączna sprzedaż wszystkich firm Nestlé w Polsce to ponad 2 miliardy złotych. Ważną częścią programu inwestycyjnego Nestlé jest podnoszenie kwalifikacji pracowników. Około tysiąc z nich skorzystało już ze specjalnych szkoleń w Polsce i za granicą, w tym z programu szkoleń dla kadry menedżerskiej w uznanej szkole biznesu IMD w Lozannie oraz z kursów w międzynarodowym centrum szkoleniowym Nestlé w Rive-Reine w Szwajcarii. Oddziały Nestlé Polska S.A. odgrywają również ważne role w życiu społeczności lokalnych. Od 1994 r., wspólnie z Nestlé, przekazały one ponad dwa miliony dolarów placówkom zdrowia w Poznaniu, Gnieźnie, Słupsku i Warszawie; wspierają także lokalne inicjatywy kulturalne, sportowe i edukacyjne. Nestlé Polska bierze również udział w organizowanej przez Polską Akcję Humanitarną akcji PAJACYK, mającej na celu dożywianie dzieci w najuboższych regionach Polski; oraz wspiera działalność Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
- Wycieczka po Wielkanocnej Wystawie WINIARY - Spotkajmy się na grillu! - Grzybowy smak tradycji - Żurek z grzybami WINIARY - Wołowina esencjonalnie przyprawiona MAGGI - Kubek XXL - dla wielbicieli kawy - AFTER EIGHT - dla wyjątkowych kobiet - Jeszcze Lepsza Strona Kuchni - zmiany w serwisie www.winiary.pl - MAXER XXL - skrojony dla faceta - Pomysł na ... danie na zawołanie - Szczegół wiele zmienia - Kubek XXL - dla wielbicieli kawy - Poczuj miętę w Walentynki! - Poświęć chwilkę na Walentynkę ! - Kampania reklamowa nowego batona KIT KAT Senses - Już jest! Największa promocja kulinarna WINIARY (Wersja dla mediów merkatingowych) - Już jest! Największa promocja kulinarna WINIARY - MAGGI Kuchnia pełna inspiracji - Kolejne laury dla marki WINIARY - Dobre pomysły na zdrowe Święta. Marka WINIARY wspiera nasze przygotowania do Bożego Narodzenia - Pani Mikołajowa pilnie poszukiwana! Marka WINIARY pomaga przygotować Święta - Już znalazłeś idealny prezent na święta! - Marka WINIARY uruchomiła zakładkę internetową poświęconą zupom - Nestlé życzy słodkich świąt! - Smak i zdrowie idą w parze - Nowe szaty i nowe smaki - metamorfozy Dania w 5 minut WINIARY - Pozytywnie nakręca! - NESCAFE Gold w 3 wariantach - Paka warta 2PACKA! - Jeszcze więcej mocy! - JOJO? Naturalnie! - Tradycyjne zupy polskiej kuchni - Eurokontenery w kuchniach profesjonalistów - Pomysł na... aromatyczną, zdrową i szybką kuchnię - Miętowy sekret kobiecej torebki - Zdrowa nowość w rodzinie WINIARY - Lato otulone orzeźwieniem - Marka WINIARY rozdaje bukiety - Filmowe 5 minut "Dania w 5 minut" - Grillowe imprezy plenerowe z marką WINIARY! - Studenci wybierają WINIARY! - Nesquik tubka i zestaw gier edukacyjnych dla najmłodszych - 10 zasad zdrowego żywienia - Jedno opakowanie, podwójne doładowanie - SMACZNA ZUPA na lato - Marka WINIARY promuje zupy instant - Dzień Dziecka z WINIARY Kids
|