Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Direct eServices S.A. przejmuje Cartridge World (CEE) S.A.
Direct eServices S.A. przejmuje Cartridge World (CEE) S.A. Utwórz PDF Poleć znajomemu
18.03.2011.
Dystrybutor akcesoriów IT spółka Direct eServices S.A. pozyska 3,7 mln zł z emisji akcji, które obejmie notowany na GPW fundusz BBI Capital NFI. Dodatkowe środki Direct eServices przeznaczy na przejęcie 87,3% udziałów w polskiej spółce obsługującej znaną sieć dystrybucji Cartridge World (CEE) S.A. Cena emisyjna została ustalona na poziomie 4,5 zł za akcję. Wczoraj na zamknięciu za papier trzeba było zapłacić 3,63 zł.

Cartridge World jest światową marką punktów profesjonalnej regeneracji kartridży oraz sprzedaży akcesoriów do drukarek. Marka obecna jest w 47 krajach, posiada ponad 1650 punktów sprzedaży na całym świecie. Direct eServices przejmie firmę Cartridge World (CEE) S.A., która od 2007 roku jest głównym franczyzobiorcą na Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Ukrainę i Białoruś. Spółka posiada własne sklepy usytuowane w atrakcyjnych lokalizacjach w dużych miastach oraz własną sieć franczyzową.

„Dzięki tej transakcji w naszym akcjonariacie znajdzie się znany inwestor finansowy – fundusz PE/VC BBI Capital NFI. Natomiast przejęcie sieci Cartridge World pozwoli nam zdywersyfikować wykorzystywane kanały sprzedaży. Zapowiadaliśmy budowę własnych punktów. Ten ruch znacznie ułatwia nam realizację tej strategii, oraz zbliża nas do przejścia na główny rynek GPW, którego chcemy dokonać w 2012 roku. Mamy pomysł jak w innowacyjny i nowatorski sposób wykorzystać własną sieć punktów i z pewnością będzie to procentowało dla naszych akcjonariuszy.” - mówi Wojciech Kaszycki, Członek Zarządu Direct eServices S.A.

Direct eServices od kilku miesięcy konsekwentnie dąży do poszerzenia gamy kanałów sprzedaży. W lutym przejął sklep internetowy vendocom.pl, teraz zamierza rozwinąć własną sieć sklepów. Przed wejściem na NewConnect, które nastąpiło na początku tego roku spółka zajmowała się głównie dystrybucją sprzętu IT znanych marek w sieciach handlowych oraz sprzedażą materiałów eksploatacyjnych pod własną marką Direkt.

„Obie spółki posiadają duży potencjał i działają w tej samej branży. Wspólnie z zarządem Direct eServices dostrzegliśmy szansę na zwiększenie ich wartości poprzez integrację. Wierzymy, że pozytywne efekty synergii znajdą odbicie w rynkowej wycenie akcji spółki Direct eServices” - mówi Krzysztof Nowiński, Prezes Zarządu BBI Capital NFI S.A.

Po czterech kwartałach 2010 r. Direct eServices wypracował 7,6 mln zł przychodów i 355 tys. zł zysku netto. Aktualna prognoza na 2011 r. zakłada wypracowanie przez Spółkę 11,8 mln zł przychodów i 1,04 mln zł zysku netto.

Direct eServices
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |