Skip to content

Reklama

START arrow MOTO arrow Czy testy opon są rzetelne?
Czy testy opon są rzetelne? Utwórz PDF Poleć znajomemu
25.08.2014.


Kierowcy coraz częściej kupują opony do samochodów na podstawie wyników testów konsumenckich i ekspertów. Czy testom rzeczywiście można ufać, czy lepiej zachować pewien dystans do ich wyników?


Testy ADAC

 
Niemiecki klub automobilowy ADAC, liczący sobie około 19 mln członków, przeprowadza co roku testy opon letnich, zimowych i całorocznych wprowadzanych na rynek przez światowych producentów. Testy są niezależne i realizowane profesjonalnie, dlatego przez lata konsumenci opierali na ich wynikach swoje decyzje zakupowe. Analizy ADAC publikowane są na łamach różnych polskich serwisów, m.in. na Oponeo.pl, gdzie można zapoznać się również z wynikami testów producentów opon.

 
ADAC w ogniu krytyki

Wiarygodność testów opon automobilklubu ADAC na początku 2014 roku zostały podważone. Organizacji zarzucono, że manipuluje przy opracowywaniu wyników testów, które przeprowadzane są wspólnie z organizacją ochrony konsumenta „Warentest”. Niemiecka „Sueddeutsche Zeitung” oraz magazyn telewizyjnej stacji WDR „Servicezeit” twierdzą, że wyniki testów opon samochodowych są niewiarygodne. Zarzuty te są przez ADAC całkowicie negowane. Organizacja twierdzi, że przy przeprowadzaniu testów opon obowiązuje pełna transparentność, a producenci opon zwyczajowo znają warunki badań ich produktów. Reguły testów opracowywane są wspólnie z przedstawicielami organizacji konsumenckich, producentów ogumienia i rzeczoznawcy. Zasady testowania co roku są modyfikowane i nie są ujawniane producentom opon. Od razu po ich ustaleniu organizatorzy testów kupują opony w handlu detalicznym, stąd też możliwości manipulowania produktami przez producentów są bardzo niewielkie.

Testy przeprowadzane są wielokrotnie, a opony dokupywane w ich trakcie, aby mieć pewność, że zaprezentowane wyniki są uśrednione i właściwe dla całej serii ogumienia danego producenta. Rzecznik prasowy klubu ADAC Christian Garrels zapewniał, że producenci na żadnym z etapów testów nie mogą i nie mają możliwości wywarcia jakiegokolwiek wpływu na ostateczne wyniki.Dziennikarze zarzucają ADAC, że tylko europejscy producenci opon, z którymi przeprowadzający badanie są w dobrej komitywie, mają szansę przejść restrykcyjne testy opon, wcześniej powiadomieni o tym, jakie kryteria będą brane pod uwagę i jakie ogumienie będzie podlegało testom. Natomiast tania, chińska konkurencja nie ma możliwości uzyskania w testach ADAC dobrych wyników.

Oponeo

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |