Skip to content

Reklama

START arrow KULTURA arrow Mazury Cud Natury - w walce o tytuł 7 Nowych Cudów Natury
Mazury Cud Natury - w walce o tytuł 7 Nowych Cudów Natury Utwórz PDF Poleć znajomemu
13.07.2012.
Hasło Mazury Cud Natury od momentu podjęcia decyzji o udziale w konkursie 7 Nowych Cudów Natury obiegło Polskę wzdłuż i wszerz. W ciągu 3 lat walki o promocję Mazur, kampania przybrała charakter pospolitego ruszenia i zaangażowali się w nią zarówno przedstawiciele kościoła, polityki, show-biznesu, a przede wszystkim zwykli ludzie. Szansa na wejście do finałowej siódemki i wiara w siły polskiego kandydata zjednoczyła społeczeństwo. Swoje poparcie zadeklarowali jednogłośnie min.: ksiądz Kardynał Stanisław Dziwisz, Prezydenci RP Bronisław Komorowski, Lech Wałęsa i Aleksander Kwaśniewski, reżyser Andrzej Wajda, a nawet kosmonauta Mirosław Hermaszewski.

Ambasadorem honorowym Mazur został podróżnik Jacek Pałkiewicz, zaś polscy muzycy – zespół Harlem z przyjaciółmi, min.: Januszem Panasewiczem, Ryszardem Rynkowskim, Norbim, Wojtkiem „Łozo” Łozowskim, nagrali Hymn Mazur „Mazurski Cud”.
W momencie finałowego głosowania Mazury nie schodziły z ust Polaków. Kampania jeszcze przed ogłoszeniem wyników przyniosła wymierne korzyści.  Dzięki samemu udziałowi w konkursie 7 Nowych Cudów Natury miliony ludzi na świecie poznały Mazury.

Działania związane z konkursem  7 Nowych Cudów Natury i udziałem w nim Maur trwały 1586 dni. Mazury przez 25 043 godziny walczyły o tytuł jednego z 7 Nowych Cudów Natury. W tym czasie ponad 500 000 osób odwiedziło stronę MazuryCudNatury.org

Po trzyletniej kampanii Mazury Cud Natury, rok 2012 i następne mają być czasem, w którym czas pokazać światu kolejne atuty, potencjał i możliwości regionu.

Rok 2012 rozpoczyna działania na rzecz prezentacji kulturalnego oblicza Warmii. Kampanią, która pozwoli Polakom poznawać Warmię poprzez kulturę jest „Warmia: Rebelia Kultury”, która rozpoczęła się w lipcu br.

Warmia. Kultura za każdym rogiem
Projekt „Warmia: Rebelia Kultury” zakłada ukazanie Warmii jako miejsca niebanalnych wydarzeń artystycznych, zaś sam termin „Rebelia Kultury” oznacza „bunt” wobec ograniczania Warmii do roli jedynie „innej wersji Mazur” z takimi samymi lub podobnymi jeziorami i lasami, niewnoszącej żadnego dodatkowego, wartościowego elementu do prezentacji regionu. Rebelia to swoisty manifest i przykład tego, że Warmia jest jednym z najciekawszych miejsc w Polsce do uczestnictwa w niebanalnych wydarzeniach artystycznych.

Trudno tego nie zauważyć, kiedy przegląda się kalendarz wydarzeń składających się na program Rebelii. Znajdziemy w nim zarówno festiwale teatralne, muzyczne, wydarzenia literackie, warsztaty, nieformalne spotkania z artystami, Klub Rebelii. Przez 4 miesiące na Warmii odbędzie się 10  festiwali, 50 koncertów, 2000 godzin warsztatów, z udziałem 100 artystów z kilkunastu krajów. Tematy, które zostały wybrane do reprezentowania regionu to muzyka, street art, kosmos, performance, film, design czy literatura.

W ścisły program rebelii wchodzą zupełnie nowe, projekty artystyczne oraz już istniejące, które udowadniają, że na Warmii dzieją się rzeczy niezwykłe. W tle kampanii będzie też mowa o odbywających się od kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat uznanych wydarzeniach kulturalnych z obszaru Warmii.

Wybrane wydarzenia tworzące projekt „Warmia: Rebelia kultury”

Muzyka
6 lipca do 25 sierpnia  - „Lidzbarskie Wieczory Jazzowe”. Podczas wieczornych koncertów przy Wysokiej Bramie w Lidzbarku Warmińskim wystąpią m.in.: Ewa Bem & kwartet Andrzeja Jagodzińskiego, Kasia Rodowicz Trio, Retro Dunk, Atom Strong Quartet, Leszek Możdżer  czy Siergiej Kriuczkov & Riverboat Jazz Ramblers.
W połowie lipca wystartuje „Dobremiastock Rebel Festival” wraz z „Ogólnopolskim Festiwalem Muzyki Alternatywnej”. Na scenie zobaczymy min: Italian Scooters, Chilli, Dead on time, & INNI, Make Progress i  Bubble Chaber.
Sierpień -  „Rebelia Niskich Tonów”, którego gwiazdami będą TM Stevens (USA), a także Pascal Mulen (Francja) czy Mieczysław Jurecki, znany przede wszystkim z „Budki Suflera”. W ramach festiwalu odbędą się warsztaty muzyczne oraz minitargi sprzętu muzycznego. Więcej informacji już wkrótce.

Street art & performance
3 -13 lipca festiwal kultury ulicznej „BRUK Festival”. To jedno ze sztandarowych wydarzeń kampanii „Warmia: Rebelia Kultury”. Niezwykle ważną częścią festiwalu są międzynarodowe zawody rozegrane aż w pięciu kategoriach – dj, beatbox, dancehall, taniec hip-hop oraz breakdance.
23-24 sierpnia – oryginalny Festiwal Improwizacji „Dzianie się”.
3-8 września - „Festiwal Filozofii” – spotkanie poświęcone problemowi duchowej kondycji współczesnego człowieka
6, 13, 20 października - „Rebelia w gotyku” – nowy projekt łączący muzykę, architekturę i performance

Teatr & taniec
15-20 października - Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Demoludy”, który swoją formułą już zainteresował artystów z Polski i zagranicy.
Cykl warsztatów teatralnych organizowanych przez olsztyńską „Otwartą Scenę Tańca”,
Projekt „Nowy taniec” z udziałem Marysi Stokłosy – kierownik Domu Pracy Twórczej i Fundacji „Burdąg”, na granicy Warmii i Mazur w Burdągu.

Film & kosmos
6-9 września – Space VJ Meeting Poland - międzynarodowe spotkania artystów sztuk wizualnych, miksujących wideo na żywo, Swój udział w festiwalu zapowiedzieli już artyści z Belgii, Węgier, Australii, Niemiec i Polski.
Wrzesień -„BlueBox” – Przegląd Scenografii Cyfrowej i Efektów Specjalnych.
27-28 września - „Nowe dźwięki w starym kinie” - przegląd kina niemego z muzyką na żywo
Festiwal „Filozofia Filmowo” – drugi festiwal filmu filozoficznego w Polsce. Festiwal będzie poświęcony życiu i twórczości dwóch wybitnych myślicieli, znanych i cenionych na świecie Leszkowi Kołakowskiemu i Slavojowi Žižkowi.

Design
23 października - „Warmia nju dizajn” Projekt ma na celu odkrycie warmińskiego wzornictwa dla młodych pokoleń i udowodnienie, że jest ono olbrzymim źródłem inspiracji i stanowić może doskonały materiał do tworzenia designerskiej sztuki współczesnej.

25 października - „Rebelia designu”. Wystawa prac polskich designerów, spotkanie z przedstawicielami tej sztuki, a także wernisaż prac zgłoszonych do konkursu „Warmia: Rebelia Kultury”.

Literatura
Kampania społeczna – Rebelia czytania
Lipiec - wrzesień 2012 - głośne czytanie na scenach plenerowych imprez masowych, w tym koncertach i festiwalach. Głównym celem akcji jest pokazanie, że osoby publiczne, będące bohaterami masowej wyobraźni, spędzają wolne chwile nad książką i potrafią pokazać innym, że czytanie nie jest passé.
Wrzesień - październik 2012 - Czytanie na śniadanie - podczas tej akcji literatura znajdzie Cię tam, gdzie się tego wcale nie spodziewasz: w pracy, w sklepie, na szkolnej przerwie. Nie powiemy jak, z pewnością Cię to zaskoczy.
Sierpień - październik 2012 - A kto poczyta dorosłym?  punktem wyjścia jest projekt Białego Teatru, zainspirowany dobrze znaną akcją „Cała Polska czyta dzieciom”. Jeśli głośne czytanie ma tak pozytywny wpływ na rozwój dzieci, dorosłym na pewno nie zaszkodzi. W akcji wezmą udział nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się prezentacją tekstów literackich, tj. aktorzy, animatorzy, dziennikarze, nauczyciele, ale także wszyscy, którzy zechcą poczytać innym.

Go Culture
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |