Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow Jak podróżują internauci w 2011 r. - raport "Podróżnicy online"
Jak podróżują internauci w 2011 r. - raport "Podróżnicy online" Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.07.2011.
Gemius SA we współpracy z firmą Active Pharma przygotował II edycję raportu „Podróżnicy online”, w którym zaprezentowano profil i zwyczaje polskich podróżników, którzy odwiedzili lub zamierzają odwiedzić mniej popularne regiony świata, ze szczególnym uwzględnieniem regionów zagrożonych malarią. Raport stanowi cenne źródło informacji dla tych, którzy adresują swoje usługi do podróżujących.

Raport „Podróżnicy online” powstał na podstawie badań przeprowadzonych w kwietniu i maju 2011 r. na próbie 600 internautów powyżej 24 roku życia. Jest źródłem informacji na temat profilu społeczno-demograficznego podróżnych, ale również na temat czynników wpływających na wybór destynacji turystycznych oraz sposobu organizacji wyjazdu.

Respondentów zapytano, z jakich źródeł korzystają poszukując informacji na temat miejsca, które chcieliby odwiedzić, a także, jakie walory lokalizacji sprawiają, że są wybierane przez turystów. Wyniki pokazują, że najbardziej popularnymi miejscami docelowymi wśród podróżujących internautów były kraje Afryki (44 proc.) i Azji (37 proc.). Te kontynenty były również najczęściej wymieniane przez tych, którzy dopiero planują wyjazd – odpowiednio 38 proc. i 34 proc. wskazań.

Raport stanowi także cenne źródło informacji dla przedstawicieli branży farmaceutycznej. Obszerna cześć raportu została poświęcona profilaktyce medycznej. Zaprezentowano informacje, jakie środki profilaktyczne są stosowane przez podróżnych przed wyjazdem, np. jakim szczepieniom się poddają oraz jak chronią się przed zagrożeniami zdrowia w trakcie wyjazdu. Przeanalizowano również z jakich źródeł informacji na temat profilaktyki zdrowotnej korzystają podróżujący.

Najpopularniejszymi źródłami informacji są wciąż internet, zwłaszcza portale i serwisy turystyczne, blogi prowadzone przez podróżników, a także strony biur podróży. Respondentów pytano również, czy przed wyjazdem w mniej popularne rejony świata wykupują ubezpieczenia turystyczne. Blisko trzech na czterech (73 proc.) badanych podróżników, którzy w ciągu ostatnich 3 lat odwiedzili nietypowe regiony świata, deklarowało, że nabyli ubezpieczenie podróżne.

Raport „Podróżnicy online” powstał na podstawie badania zrealizowanego od 13 kwietnia do 19 maja 2011 r. W przypadku zainteresowania zakupem pełnej wersji raportu prosimy o kontakt.

Gemius
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |