Skip to content

Reklama

START arrow INTERNET/ TELE / IT arrow 60% użytkowników Facebooka jest skłonnych odejść z powodu ustawień prywatności
60% użytkowników Facebooka jest skłonnych odejść z powodu ustawień prywatności Utwórz PDF Poleć znajomemu
21.05.2010.
Czy zmiany w ustawieniach prywatności sieci Facebook wystarczą, aby rozwiać obawy użytkowników?
Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, przeprowadziła sondaż na 1588 użytkownikach Facebooka. Badanie pokazało, że duża część osób korzystających z popularnego portalu społecznościowego ma spore obawy odnośnie ustawień prywatności sieci. Prawie dwie trzecie użytkowników Facebooka rozważa możliwość odejścia, a 16% twierdzi, że już przestało korzystać z portalu w wyniku braku odpowiedniej kontroli nad swoimi danymi.

Pytanie zawarte w ankiecie brzmiało: Czy myślisz, że przestaniesz korzystać z Facebooka z powodu obaw o swoją prywatność?

Możliwe 484 (30%)
Wysoce prawdopodobne, 469 (30%)
Już zrezygnowałem 254 (16%)
Nie 191 (12%)
Mało prawdopodobne 190 (12%)


Liczba użytkowników Facebooka, biorących udział w ankiecie: 1588

Facebook stoi w obliczu rosnącej krytyki z powodu zmian, jakie nastąpiły w sposobie udostępniania danych użytkowników wewnątrz sieci społecznościowej i poza nią. Obawy skoncentrowały się na złożoności i podejściu "opt-out" do udostępniania informacji o użytkownikach dla innych stron w Internecie. Media sugerują, że Facebook planuje ogłosić zmiany w ustawieniach prywatności w ciągu najbliższych kilku dni, ale nie jest jasne, czy zmiany będą na tyle znaczące, aby rozwiać obawy użytkowników.
 
"Ta ankieta pokazuje, że większość użytkowników ma dość braku kontroli nad swoim danymi", powiedział Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. "Większość nadal nie wie, jak bezpiecznie ustawić swoje opcje prywatności Facebooka, uważając cały system za mylący. Co jest potrzebne, to podstawowe zmiany, sugerujące użytkownikom ustawienia nastawione raczej na większą prywatność i ochronę swoich informacji (opt-in), niż udostępnianie ich na zewnątrz (opt-out).”
 
W odpowiedzi na krytykę polityki prywatności Facebooka, powstało wiele kampanii, w tym "Quit Facebook Day", które zostały zaprojektowane do poszerzania świadomości społecznej w tej kwestii.

"Masowy exodus z Facebook wydaje się mało prawdopodobny, ale użytkownicy Facebooka są coraz bardziej zainteresowani tym, kto dokładnie może oglądać ich dane,” kontynuował Cluley. "Ludzie korzystają z Facebooka, aby udzielać prywatnych informacji i jest mało prawdopodobne, by chcieli, aby ich nowy numer telefonu bądź zdjęcia z wakacji przypadkowo pojawiały się w całym Internecie. Wyniki badania wskazują, że zaledwie 24 procent użytkowników nie myśli o opuszczeniu portalu. Facebook będzie musiał dokonać kolejnych zmian w polityce prywatności, i to ułatwiających użytkownikom zrozumienie, kto ma dostęp do rzeczy, które zdecydują się udostępnić. "

Więcej informacji na temat badania znajduje się na blogu Grahama Cluleya pod adresem: http://www.sophos.com/blogs/gc/g/2010/05/19/60-facebook-users-quitting-privacy/

Sophos
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |