Josh Waters tryumfuje w Hidden Valley! |
21.04.2011. | |
Josh Waters zawodnik zespołu Suzuki ścigający się na motocyklu GSX-R 1000 wygrał trzecią rundę Międzynarodowych Mistrzostw Australii w klasie Superbike rozegraną na torze Darwin's Hidden Valley Raceway. Była to kopia tego, co zrobił ten zawodnik rok temu, i tak jak rok temu, ponownie poprawił rekord okrążenia toru.
Wyścigi odbyły się w doskonałych warunkach pogodowych. Na gorącym torze najszybszymi okazali się Josh Waters i Glenn Allerton, którzy wygrali po jednym wyścigu, a drugi ukończyli na drugiej pozycji. Jednak dzięki dodatkowemu punktowi za zwycięstwo w kwalifikacjach, Waters został zwycięzcą całych zawodów w Darwin. W pierwszym wyścigu dnia Waters – Mistrz Australian Superbike z 2009 roku – pewnie wygrał z ponad pięciosekundową przewagą. W biegu numer dwa o niewiele ponad sekundę przegrał ze wspomnianym wcześniej Allertonem. Josh Waters powiedział: „Bardzo chciałem dziś wygrać oba biegi, jednak wyższa temperatura toru zmniejszyła przyczepność moich opon i na dwa kółka przed zakończeniem wyścigu zdecydowałem się na bezpieczny finisz na drugiej pozycji”. Zawodnik na Suzuki GSX-R 1000 na trzecim okrążeniu pierwszego biegu uzyskał czas 1:07.269, który jest o 0.725sec lepszy niż dotychczasowy rekord z 2010 roku – również należący do tego zawodnika – i tym samym ustanowił również rekord przejazdu dla maszyn dwukołowych na liczącym 2.9 km długości torze Darwin. Dla porównania rekord Watersa jest o 1.7459sec lepszy niż najlepsze okrążenie toru samochodu serii mistrzostw V8 Supercars (Jason Bright 1:09.0149 - Ford Falcon). Również na prostej Suzuki GSX-R okazało się regularnie o 25 km/h szybsze niż samochody V8. Josh Waters niejednokrotnie na liczącej kilometr długości prostej uzyskiwał prędkości ponad 300 km/h! Dla Watersa, który nie brał udziału w pierwszych zawodach ASBK ze względu na start w WSBK na torze Phillip Island, dzisiejszy wynik oznacza gigantyczny skok w klasyfikacji generalnej. Zawodnik Teamu Suzuki przesunął się o pięć pozycji, z miejsca dziesiątego na piąte. Po trzech rundach prowadzi Allerton przed innym zawodnikiem Suzuki Troyem Herfoss. Herfoss – zdobywca Mistrzostwa Australii w sezonie 2010 w klasie Supersport - w Darwin ukończył wyścigi na siódmym i czwartym miejscu, co dało mu łącznie piąte miejsce w całych zawodach. W klasie Supersport Brodie Waters, który w zawodach na torze Hidden Valley zajął dziesiąte i piąte miejsce nadal jest wice-liderem klasyfikacji generalnej ze stratą zaledwie siedmiu punktów do lidera. Następne zawody Viking Group Australian Superbike Championships odbędą się na torze Perth's Barbagallo Raceway w dniach 29 kwietnia – 01 maja. Phil Tainton - Team Manager: „To był wspaniały weekend dla Josha, który wygrał całe zawody, jeden wyścig, pole position i uzyskał najlepszy czas okrążenia, który jest nowym rekordem toru. Po tym jak kontuzje wykluczyły go z części zawodów w zeszłym roku widzimy, że nie stracił nic ze swego talentu ani determinacji, dzięki którym wywalczył mistrzostwo ASBK w sezonie 2009. Ze względu na wysoką temperaturę i wilgotność na torze był to bardzo trudny weekend zarówno dla zawodników, jak i zespołów. Dlatego cieszymy się z rezultatu Josha i Troya. Dla Troya to dopiero trzeci sezon w wyścigach drogowych i pierwszy na maszynie Superbike, więc jego wyniki czasem cierpią przez brak doświadczenia – ale to jedyne czego mu brakuje Josh Waters – pierwszy w pierwszym wyścigu; drugi w drugim wyścigu: „Mój motocykl fantastycznie spisywał się przez cały ten weekend, dlatego bardzo chcę podziękować mojemu zespołowi. Warunki na torze były trudne, dlatego zwycięstwo, pole position i rekord okrążenia to wspaniałe rezultaty. W drugim biegu zabrakło trochę opon na walkę o wygraną. Mój czas całkowity w wyścigu był o niemal pięć sekund gorszy niż w biegu numer jeden. Dlatego wiedząc, że przyjeżdżając na metę na drugiej pozycji i tak wygram całe zawody, postanowiłem dowieźć cenne punkty”. Troy Herfoss – siódmy w pierwszym wyścigu; czwarty w drugim wyścigu: „Cieszę się z wyniku uzyskanego w drugim biegu, jednak wyścig pierwszy był dla mnie trudny. Ten tor ma jedną długą prostą i wiele ciasnych zakrętów, stąd dobre ustawienia są kluczowe i nie łatwe do znalezienia – szczególnie na motocyklu Superbike. Pomiędzy wyścigami dokonaliśmy z zespołem tylko drobnych modyfikacji, ale motocykl zachowywał się znacznie lepiej, a ja jechałem pewniej”. Brodie Waters - dziesiąty w pierwszym wyścigu; piąty w drugim wyścigu: „Siedem punktów straty do lidera klasyfikacji generalnej to nie jest dużo, a w ten weekend miałem sporo kłopotów z ustawieniami motocykla, wywrotką w pierwszym wyścigu etc. Przewróciłem się na mokrej części toru w czasie wyprzedzania na hamowaniu. Na szczęście udało się powrócić do wyścigu i zdobyć cenne punkty. Teraz czekam już na nowy motocykl Suzuki GSX-R 600 w specyfikacji 2011 i kolejne zawody”. O ASBK: ASBK to skrót od Mistrzostwa Australian Superbike. Zawody mają status Międzynarodowych Mistrzostw Australii motocykli produkcyjnych – czyli takich, jakie można zobaczyć na drodze czy kupić w salonie. Maszyny, które stają na starcie są oczywiście zmodyfikowane, by osiągać jak najlepsze rezultaty, jednak bazą jest homologowany model drogowy. Australijska seria jest jedną z najsilniejszych na świecie, a w sezonie 2010 jej tryumfatorem w klasie Supersport został Troy Herfoss ścigający się na motocyklu Suzuki GSX-R 600. Wynik całych zawodów w klasie Superbike - Rounda 3: POZYCJA / ZAWODNIK 1. Josh Waters (Suzuki GSX-R1000); 2. Glenn Allerton; 3. Ben Attard; 4. Craig Coxhell; 5. Troy Herfoss (Suzuki GSX-R1000); 6. Cole Odendaal; 7. Kris McLaren; 8. Jamie Stauffer; 9. Ben Henry (Suzuki GSX-R1000). Superbike Championship Punkty (po 3 z 8 round): POZYCJA / ZAWODNIK / PUNKTY 1. Glenn Allerton 138; 2. Troy Herfoss (Suzuki GSX-R1000) 101; 3. Ben Attard 100; 4. Craig Coxhell 90; 5. Josh Waters (Suzuki GSX-R1000) 88; 6. Jamie Stauffer 84; 7. Cole Odendaal 75; 8. Wayne Maxwell 60; 9. Ben Henry (Suzuki GSX-R1000) 58; 10. Robbie Bugden (Suzuki GSX-R1000) 57. Wynik całych zawodów w klasie Supersport - Rounda 3: POZYCJA / ZAWODNIK 1. Kevin Curtain; 2. Mitchell Carr; 3. Rick Olson; 4. Nicholas Waters (Suzuki GSX-R600); 5. Christan Casella; 6. Aaron Gobert; 7. Dylan Mavin; 8. Brodie Waters (Suzuki GSX-R600); 9. Andy Lawson; 10. Jackson Leigh-Smith. Supersport Championship Punkty (po 3 z 5 round): POZYCJA / ZAWODNIK / PUNKTY 1 Mitchell Carr 110; 2 Christan Casella 108; 3. Kevin Curtain 105; 4. Brodie Waters (Suzuki GSX-R600) 103; 5. Aaron Gobert 99; 6. Rick Olson 89; 7. Andy Lawson 70; 8. Nicholas Waters (Suzuki GSX-R600) 66; 9. Ryan Taylor 59; 10. Chris Quinn 55. SUZUKI MOTOR POLAND |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |