Skip to content

Reklama

START arrow INNE arrow Czesio i Shrek lepsi od polityków
Czesio i Shrek lepsi od polityków Utwórz PDF Poleć znajomemu
08.06.2009.
Czesio z „Włatców Móch”, Edward Ącki i serialowa Brzydula zdystansowali prawdziwych polityków w wirtualnych eurowyborach, które 1 czerwca odbyły się w serwisie społecznościowym dla młodzieży epuls.pl.  Lista wyborcza nastolatków zyskała prawie trzy razy więcej głosów niż druga w kolejności Platforma Obywatelska.

Komitet e.p.u.l.s. (Europejskiego Porozumienia Użytkowników Lubiących Społeczności), który tworzyli: Czesio, Edward Ącki, BrzydUla, Shrek, Szymon Majewski, Jurek Owsiak, Kuba Wojewódzki, Doda, Peja i Tomasz Karolak uzyskał 58,8% poparcia młodych internautów. Na kolejnych pozycjach uplasowali się: Platforma Obywatelska – 22,8%, PiS – 7,1%, UPR – 3,8%, SLD-UP – 1,7%, PSL – 1,4%, Samoobrona 1,2%. Pozostałe komitety nie przekroczyły progu 1%.

W głosowaniu, które było punktem kulminacyjnym akcji promującej udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego, mogli wziąć udział wszyscy  użytkownicy epulsa, także niepełnoletni, którzy nie będą głosować w prawdziwych wyborach. Wcześniej młodzi sami wyłonili swoich kandydatów na europarlamentarzystów. Bezkonkurencyjny okazał się Czesio, bohater „Włatców Móch”, który uzyskał najwięcej głosów z ponad setki zgłoszonych kandydatów. Wśród polityków największym poparciem cieszył się Donald Tusk. Zajął jednak dopiero 19 pozycję w głosowaniu, ale i tak zdystansował swojego głównego politycznego oponenta Jarosława Kaczyńskiego, który uplasował się na 72 pozycji, o jedno oczko wyprzedzając … Władimira Putina.

„Akcja miała być zabawą, ale pozwoliła też edukować i promować wybory do Parlamentu Europejskiego wśród młodych ludzi. Wirtualne eurowybory na pewno przybliżyły im świat polityki i mechanizmy demokracji. Nasi użytkowcy przez prawie dwa tygodnie mogli dyskutować na forach, w stworzonych klubach politycznych, odwiedzać profile prawdziwych komitetów wyborczych i na końcu wskazać swoich faworytów. Młodzież zrobiła to oczywiście po swojemu, przede wszystkim doskonale się bawiąc. Liczymy jednak na to, że w ich świadomości zakorzeni się chociażby chęć do większej aktywności wyborczej w przyszłości” - podsumowuje Michał Dyrda z portalu epuls.pl.

Pixelate Ventures
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:





























więcej>>

 


kredyt gotówkowy


odwiedź, sprawdź, poczytaj:

| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | PRESSNEWSS | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: CREATON Polska | Remmers | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | ZM Henryk Kania | NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |