Cadbury rozdaje zielone granty! Już po raz trzeci! |
30.05.2011. | |||||||||||||||||||
Startuje kolejna odsłona edukacyjnego programu Szkoły dla Ekorozwoju na rzecz najmłodszych z powiatu brzeskiego i okolic
Już jutro, 31 maja br., w Ratuszu Miejskim w Brzegu ogłoszone zostaną wyniki tegorocznej, odsłony konkursu Szkoły dla Ekorozwoju. W projekcie realizowanym wspólnie z Fundacją Partnerstwo dla Środowiska i władzami lokalnymi, 18 szkół walczy o zielone granty na przyjazne środowisku inicjatywy. Cadbury po raz trzeci włącza się w program pod patronatem Ministerstwa Środowiska i Ministerstwa Edukacji Narodowej. Celem inicjatywy jest edukacja ekologiczna społeczności lokalnych powiatu brzeskiego i okolic. Cadbury od lat rozwija koncepcję odpowiedzialnego biznesu jako inicjator i partner działań na rzecz rozwoju ekologii. Jak co roku, Komisja Dotacyjna konkursu Szkoły dla Ekorozwoju bierze pod uwagę przede wszystkim pomysłowość i praktyczny wymiar zaproponowanych programów. Chodzi nie tylko o kwestię społecznej i środowiskowej efektywności działań, ale również zdobycie przez uczestników ważnych, organizacyjnych umiejętności. Ponadto, oceniany jest stopień zaangażowania rodziców, nauczycieli i najbliższych, a także planowana kontynuacja projektu. W tegorocznej edycji konkursu Komisja Dotacyjna wybierając zwycięzców dodatkowo zwraca uwagę na kształtowanie ekologicznej postawy wobec otoczenia, obecnej w codziennych czynnościach, takich jak np. zakupy. Zaproponowane działania powinny promować zdrowe nawyki żywieniowe, jak również przypominać o odpowiedzialności za środowisko naturalne. Programy realizowane będę w wybranych szkołach w nowym roku szkolnym, czyli od września 2011 roku. „Program Szkoły dla Ekorozwoju to odpowiedź na wyzwania związane z rosnącymi zagrożeniami środowiska naturalnego. Poprzez takie inicjatywy wspieramy rozwój dzieci i młodzieży. Naszą misją jest kształtowanie postawy ekologicznej wrażliwości” - mówi Joanna Matryba, Specjalista ds. Komunikacji z Cadbury. „Rola biznesu w popularyzacji mody na ekologię jest nie do przecenienia. Choć bezpośrednio korzystają z programu wybrane lokalne placówki oświatowe, w dłuższej perspektywie wszyscy jesteśmy zwycięzcami” - dodaje. Program Szkoły dla Ekorozwoju obecny w Polsce od 2001 roku, jest częścią globalnej inicjatywy ekologicznej Eco-Schools, obejmującej swym działaniem już 50 krajów. Od początku działalności fabryk w Skarbimierzu, Cadbury konsekwentnie realizuje w tym regionie wizję partnera przyjaznego środowisku. Dotychczas w ramach programu Szkoły dla Ekorozwoju, dzięki zaangażowaniu Cadbury, wdrożono 20 ekologicznych projektów o różnej tematyce. W roku szkolnym 2010/2011 szkoły i przedszkola z regionu wdrożyły 13 autorskich projektów edukacyjnych dotyczących energooszczędności, na które Cadbury przekazało zielone granty. Już ponad 3000 uczniów z powiatu brzeskiego i okolic włączyło się w działania edukacyjne promujące ekologiczne zachowania. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia finansowego firmy, a także pomocy ze strony pracowników fabryk w Skarbimierzu w ramach wolontariatu pracowniczego. „Program Szkoły dla Ekorozwoju jest szansą dla małych społeczności lokalnych na wprowadzenie światowych ekologicznych standardów. Pomaga określić potrzeby i potencjał niewielkich ośrodków, takich jak przedszkola i świetlice. Dodatkowo, poprzez aktywizację dzieci, młodzieży i ich rodziców do działań na rzecz lokalnego środowiska, wpływa na poprawę jakości życia nas wszystkich” – powiedziała Wiesława Andros, koordynator programu. Najciekawsze przykłady działań pro-ekologicznych szkół mają szansę na otrzymanie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu „Zielonej Flagi”. W tym roku zielone światło zapali się dla wybranych inicjatyw, wśród których o dofinansowanie walczą następujące programy:
„Znakiem nie gasnącej popularności konkursu jest coraz większa liczba projektów, które są zgłaszane do kolejnych edycji. Są to często pomysły placówek, które wcześniej nie brały udziału w tej inicjatywie. Cieszy nas, że coraz więcej ośrodków podziela nasze ekologiczne ideały. Ten rok jest dla nas wyjątkowy, gdyż po raz pierwszy o zielony grant walczy lokalne stowarzyszenie” – podsumowuje Joanna Matryba. Za zwycięzców mocno trzymamy kciuki! Cadbury realizuje znane prestiżowe projekty na rzecz środowiska naturalnego i społeczności lokalnych, ale jest również liderem we wdrażaniu pionierskich działań w swoich zakładach produkcyjnych. Zielony Tydzień odbywający się w dniach 30 maja – 4 czerwca br. to wyjątkowa inicjatywa promująca zielony styl życia w pracy i w domu, a jednocześnie podsumowanie ekologicznego zaangażowania obecnego w całorocznej działalności firmy. W projekcie Zielony Tydzień, tradycyjnie biorą udział pracownicy wszystkich fabryk Cadbury w Polsce. Efekty ubiegłorocznego Zielonego Tygodnia okazały się imponujące – udało się uratować 78 drzew, a pracownicy przejechali „bez spalin” 214 km, oszczędzając tym samym aż 272 kg emisji CO2. W tegorocznej edycji pracownicy dowiedzą się jak poprawnie segregować odpady, oszczędzać energię, wodę i papier. Miłośnicy dwóch kółek wyruszą na ekologiczny rajd rowerowy. Zaś wszyscy, którym nie jest obojętny temat zdrowego żywienia otrzymają na stołówkach wskazówki dotyczące zbilansowanej diety w ramach akcji „Wiem co jem”. Nauczą się także jak samodzielnie skomponować ekologiczne menu. Wszyscy uczestnicy Zielonego Tygodnia będą mogli wziąć udział w konkursach i wielu innych aktywnościach przygotowanych specjalnie na ten tydzień. Cadbury |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |