Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Urodziny sieci SATURN
Urodziny sieci SATURN Utwórz PDF
13.10.2009.
 
5 lat temu na polskim rynku elektroniki użytkowej zadebiutowała marka sklepów SATURN. Pojawienie się nowego gracza znacząco wpłynęło na zmianę handlowej mapy branży elektroniki użytkowej w Polsce. Sieć SATURN zaoferowała nową jakość sprzedaży, dzięki czemu odniosła sukces rynkowy.


Początki

Pierwsze kroki marka SATURN stawiała w Warszawie w październiku 2004 roku. Po okresie półrocznych przygotowań zostały otwarte jednocześnie dwa markety: w C.H. Arkadia i w warszawskich Jankach. Nowe markety od samego początku przypadły do gustu klientom. Oferowały szeroki wybór urządzeń elektroniki użytkowej i nowinki technologiczne. Ogromne znaczenie odegrała najniższa cena na rynku.



Ekspansja


Rozwój sieci postępował dynamicznie, otwierano średnio 3 markety rocznie. Rekordowy pod tym względem był rok 2007, kiedy uruchomiono 5 nowych lokalizacji. Aktualnie SATURN posiada 14 marketów w 9 miastach Polski. Wyjątkowo pod względem ilości sklepów wygląda rynek warszawski, gdzie działa 5 marketów SATURN.

Obsługa Klienta

Sukces sieci SATURN nie byłby możliwy bez udziału klientów. To oni swymi decyzjami zakupowymi dawali potwierdzenie słusznie obranej strategii sprzedaży. Konsumenci cenią markety SATURN za największy na rynku wybór towarów, kompetencję sprzedawców oraz serwis posprzedażowy. Kluczowym zagadnieniem jest indywidualne podejście do klienta i charakter obsługi. Pracownicy sklepów wiedzą, że w dużej mierze od ich postawy i zaangażowania zależy to czy klient wróci do marketu. Dlatego przechodzą liczne szkolenia, które pozwalają im odpowiedzieć na wszystkie nurtujące klientów pytania dotyczące sprzętu, jakości, parametrów technicznych i form zakupu. Szczególnie ważnym elementem pracy marketu jest serwis konsumencki. Zadaniem obsługi jest nie tylko sprzedaż, ale również zaoferowanie usług rozwiązujących problemy finansowe bądź techniczne klientów, np. dowiezienie i montaż sprzętu, korzystne formy kredytowania zakupów.

Technologie

Od samego początku działalności SATURN oferował napisała: oferował pionierskie technologie i rynkowe premiery. Upowszechnianie nowych rozwiązań technologicznych to kolejny z elementów sukcesu SATURNA. Telewizory plazmowe,

 LCD, aparaty cyfrowe, czy też nawigacja  samochodowa to hity rynkowe ostatnich lat. Klienci wiedzą, że nowinki najpierw znajdą w SATURNIE. To przekonanie stało się podstawą określania SATURNA jako sklepu pierwszego wyboru. Dziś dynamiczne zmiany zachodzące na rynku elektroniki użytkowej wymagają od SATURNA szczególnego zaangażowania na etapie zakupu towarów u producentów tak, aby najnowsze produkty zawsze były dostępne w SATURNIE od reki.

Jubileusz

5 lat na polskim rynku to dla marki SATURN duże zobowiązanie wobec klientów. Stąd start w październiku kolejnej jubileuszowej kampanii sprzedażowej pod hasłem „5 lat. Inwazja Okazji”. Konsumenci przez najbliższe kilka tygodni będą mogli w kolejnych odsłonach zobaczyć specjalną ofertę.

Przyszłość

Sieć SATURN planuje sukcesywny rozwój sieci marketów stale podnosząc jakość obsługi klienta. Wypracowane przez ostatnie 5 lat doświadczenie pozwalają śmiało patrzeć w przyszłość. Budowa silnej pozycji rynkowej marki trwa.



KALENDARIUM DZIAŁALNOŚCI MARKI SATURN W POLSCE
ROK 2009 – 5 URODZINY SIECI SATURN W POLSCE


Rok 2004 / 2 markety
Zaczęło się 5 lat temu … 20 października 2004 roku. Debiut rynkowy przypadł dwóm sklepom: SATURNOWI w centrum handlowym Arkadia w Warszawie oraz w Jankach k/Warszawy. Jednoczesny debiut dwóch marketów „ożywił” warszawski rynek elektroniki użytkowej i dał mieszkańcom Stolicy szeroki wybór najnowszego, markowego sprzętu.

Rok 2005 / 1 market
Trzeci SATURN zostaje otwarty 18 listopada 2005 roku w centrum Silesia City Center w Katowicach. Jego otwarcie wywołało wśród klientów duże poruszenie i zaciekawienie – od rana dziesiątki tysięcy klientów szturmowało wejście...

Rok 2006 / 1 market
W Małopolsce wyrasta nowy gracz rynku elektroniki użytkowej. 26 września 2006 roku otwarty zostaje SATURN w Galerii Krakowskiej.

Rok 2007 / 5 marketów
SATURN ponownie otwiera się w Warszawie, w prestiżowym warszawskim centrum Złote Tarasy oraz na Targówku. To efekt nowej strategii SATURNA zdobycia wiodącej pozycji w dużych miastach w branży elektroniki użytkowej. Dzięki polityce cenowej oraz liczbie sklepów marka staje się liderem na rynku warszawskim.

Sieć SATURN otwiera 2 markety we Wrocławiu (Pasaż Grunwaldzki, Magnolia Park) oraz 1 market w Gdańsku w Galerii Bałtyckiej i zamyka rok liczbą 9 sklepów w kraju.

Ponownie Warszawa, w otwiera się 4 market w Stolicy. Od tego czasu wszyscy mieszkańcy miasta i aglomeracji warszawskiej znajdują się „w orbicie SATURNA”.

Rok 2008 / 3 markety
Na dobry początek roku - 28 lutego - otwarcie SATURNA w Poznaniu (C.H. Pestka). Dziesiąty market zadebiutował w Wielkopolsce.

Dominacja SATURNA w Warszawie trwa - 10 kwietnia swoje otwarcie świętował wyjątkowy, dwupoziomowy SATURN w CH Blue City.

Do Bydgoszczy SATURN „dotarł” dwa tygodnie później.

Rok 2009 / 2 markety
Rok Jubileuszowy – 5 lat sieci SATURN w Polsce
„Jubileuszowe” dwa markety otwierają się wiosną w Tychach i w Lubinie. Aktualnie sieć SATURN posiada 14 sklepów w 9 miastach Polski.

SATURN
Więcej informacji z firmy MEDIA SATURN  ( press box )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:




 























więcej>>

 


kredyt gotówkowy


odwiedź, sprawdź, poczytaj:

| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | pHandel.pl | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |