Słaba jakość? Nie bawimy się w to! |
23.06.2014. | |
Mimo że rodzi się coraz mniej dzieci to wydatki na zabawki rosną. Rodzice zwracają bowiem większą uwagę na jakość kupowanych zabawek i są skłonni zapłacić więcej, doceniając niezawodność i bezpieczeństwo produktów. Według firmy badawczej NPD Group, analizującej dane z 5-ciu sieci handlowych w Polsce, w roku 2013 wartość sprzedaży zabawek zwiększyła się i wyniosła ok. 900 mln złotych.
Zdaniem Pawła Szmidta z firmy NPD, badającego rynek zabawek w Polsce, już w tej chwili obserwujemy większy wzrost sprzedaży zabawek niż w roku 2013 i tendencja ta będzie się utrzymywała przez cały rok 2014. Obok globalnych marek, które dyktują trendy, polscy producenci zabawek systematycznie poprawiają swoją pozycję.
Firma Wader-Woźniak, należy do największych polskich producentów zabawek, o rocznych przychodach ze sprzedaży około 50 mln zł. W ciągu roku z tej fabryki wyjeżdża 4 mln zabawek, blisko połowa produkcji trafia na eksport. Obecnie zabawki z Dąbrowy Górniczej docierają do dzieci w ponad 40 krajach. Biznes zabawkowy mocno związany jest jednak z sezonowością – dwa okresy największego nasilenia występują przed latem i przed IV kwartałem. Najwyższy przypada na okres świąteczny, kiedy sprzedaje się ok. 30% zabawek, a zakupy związane z Dniem Dziecka stanowią 10% całkowitej sprzedaży rocznej. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|
press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |