Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Słaba jakość? Nie bawimy się w to!
Słaba jakość? Nie bawimy się w to! Utwórz PDF Poleć znajomemu
23.06.2014.
Mimo że rodzi się coraz mniej dzieci to wydatki na zabawki rosną. Rodzice zwracają bowiem większą uwagę na jakość kupowanych zabawek i są skłonni zapłacić więcej, doceniając niezawodność i bezpieczeństwo produktów. Według firmy badawczej NPD Group, analizującej dane z 5-ciu sieci handlowych w Polsce, w roku 2013 wartość sprzedaży zabawek zwiększyła się i wyniosła ok. 900 mln złotych.

Zdaniem Pawła Szmidta z firmy NPD, badającego rynek zabawek w Polsce, już w tej chwili obserwujemy większy wzrost sprzedaży zabawek niż w roku 2013 i tendencja ta będzie się utrzymywała przez cały rok 2014.

Obok globalnych marek, które dyktują trendy, polscy producenci zabawek systematycznie poprawiają swoją pozycję.


Marcin Woźniak – prezes firmy Wader-Woźniak, uważa, że rynek będzie sprzyjał sprzedawcom zabawek:„Klient nie chce już kupowac? najtan?szych i słabszych jakościowo wyrobów, dlatego, co prawda powoli, ale jednak, obserwujemy zmiane? tych kryteriów i upatrujemy w tym miejsce dla nas”.


Firma Wader-Woźniak, należy do największych polskich producentów zabawek, o rocznych przychodach ze sprzedaży około 50 mln zł. W ciągu roku z tej fabryki wyjeżdża 4 mln zabawek, blisko połowa produkcji trafia na eksport. Obecnie zabawki z Dąbrowy Górniczej docierają do dzieci w ponad 40 krajach.

Na taki wynik składa sie? wiele czynników, ale to przede wszystkim zasługa produktu – „my tworzymy zabawki z mys?la? o dzieciach, a nie tylko z mys?la? o sprzedaz?y. Robimy wszystko, aby produkty były bezpieczne, posiadały walory edukacyjne i były bardzo wytrzymałe – aby słuz?yc? milusin?skim jak najdłuz?ej.

I to jest według nas klucz do sukcesu – najlepsza jakos?c? produktu, oczywis?cie przy zachowaniu rozsa?dnej ceny” – komentuje Marcin Woźniak.

Biznes zabawkowy mocno związany jest jednak z sezonowością – dwa okresy największego nasilenia występują przed latem i przed IV kwartałem. Najwyższy przypada na okres świąteczny, kiedy sprzedaje się ok. 30% zabawek, a zakupy związane z Dniem Dziecka stanowią 10% całkowitej sprzedaży rocznej.

Wader

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:

 




| DOM I WNĘTRZE | PRESS BOX | BIZNES | INTERNET | KULTURA | FINANSE | ZDROWIE I URODA | MOTO | REKLAMA | | PROMOCJE | NIERUCHOMOŚCI | INNE

press box: | Balex Metal | PORT PC | Termo Organika | Austrotherm | Wavin | Aluron | LAUFEN | Roca | SIEGENIA-AUBI | FINAL | AM Okna |Grupa Assay |Hörmann Polska | G-U Polska | CERRAD | Ponzio |Aliplast |Yawal | CREATON Polska | Remmers Polska | INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | Dom Bezpieczny | VALVEX | Kludi | KRISPOL | PETECKI | Franke | Winkhaus | Aluprof | PGE | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Media Expert | Media Saturn | MAPA |