Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Ryby górą, czyli raport MAKRO o popularności ryb w Polsce
Ryby górą, czyli raport MAKRO o popularności ryb w Polsce Utwórz PDF Poleć znajomemu
16.12.2009.

Ryba, to nie tylko tradycyjne i smaczne polskie danie, ale również spora porcja zdrowia i witamin – wie o tym ponad 90% Polaków. Nic dziwnego, że popularność rybnych potraw wciąż rośnie. Jak donosi raport MAKRO1 o spożyciu ryb w Polsce ¾ mieszkańców je tyle samo lub więcej ryb niż 5 lat temu.  

Już w dobie staropolskiej ryby stanowiły dużą część tradycyjnego polskiego jadłospisu. Na szlacheckich stołach, uginających się od różnorodnych dań i trunków, potrawy rybne zajmowały honorowe miejsce. Tę pozycję zawdzięczały walorom zdrowotnym, funkcji postnego posiłku, a przede wszystkim nieocenionemu smakowi.

Dziś w naszym kraju ryby wciąż cieszą się dużą popularnością. Według raportu MAKRO2 o spożyciu ryb w Polsce blisko połowa Polaków je ryby co najmniej raz w tygodniu. Taka częstotliwość jedzenia posiłków rybnych jest najczęściej zalecana przez ekspertów i propagowana w licznych kampaniach społecznych.
 
Ponadto raport MAKRO wskazuje, że popularność dań rybnych rośnie. Około ¾ mieszkańców Polski je tyle samo lub więcej ryb niż 5 lat temu. Ryby królują na polskich stołach i w restauracjach całego kraju. Kucharze specjalizują się w ich przyrządzaniu, w gazetach pojawiają się apetyczne przepisy na dania z owoców morza, a o zdrowotnych aspektach rybnej diety nie trzeba już nikogo przekonywać.

Raport MAKRO potwierdza, że zdecydowana większość polskich konsumentów zdaje sobie sprawę z zalet spożycia ryb. Ponad 90% Polaków uważa za prawdziwe takie stwierdzenia, jak: mięso ryb jest bardziej lekkostrawne niż inne mięso, ryby zawierają kwasy Omega 3, jedzenie ryb jest wskazane przy schorzeniach układu pokarmowego oraz zmniejsza ryzyko zachorowań na miażdżycę i choroby serca. Więcej niż 80% respondentów ma świadomość, że ryby są bogatym źródłem selenu, fosforu i witaminy PP, a ponad połowa z nich wie, że zawierają witaminę A i zmniejszają ryzyko zachorowań na raka płuc.




Wykres na podstawie badań OBOP-u Ryby – preferencje i opinie, przeprowadzonych dla MAKRO w czerwcu 2009 roku na reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski.


Wojciech Wasilewski, Menedżer Kategorii Produktów Ryby w firmie MAKRO Cash & Carry mówi: Klienci MAKRO są świadomi, że jedzenie ryb wpływa dobrze na zdrowie. Dlatego przykładają dużo wagi, aby kupować świeże ryby o najlepszej jakości.   

Mając na uwadze rosnący popyt na ryby oraz w trosce o jakość i świeżość produktów rybnych firma MAKRO Cash & Carry otworzyła pierwsze w Polsce specjalistyczne centrum dystrybucji. Nowa forma dystrybucji ryb to nie tylko gwarancja dostępności i różnorodności asortymentu, ale również synonim jakości. Ryby, dostarczane do restauracji i prywatnych domów, dzięki specjalistycznemu centrum, stanowią podstawę apetycznych potraw, które zaspokajają gusta kulinarne nawet najbardziej wymagających smakoszy.

MAKRO Cash & Carry
WIĘCEJ INFORMACJI MAKRO Cash & Carry Polska (PRESS BOX)
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:
























 więcej>>

 


kredyt gotówkowy



    rachunek zysków i strat excel rachunek zyskw i strat wariant kalkulacyjny zgodnie z za nr do ustawy o rachunkowoci pozycja wyszczeglnienie kwota rok
  • prawolingo.pl

odwiedź, sprawdź, poczytaj:

| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | pHandel.pl | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | ZM Henryk Kania | NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |