Skip to content

Reklama

START arrow BIZNES I PRODUKTY arrow Polskie przedsiębiorstwa mogą oszczędzać bez zwalniania pracowników
Polskie przedsiębiorstwa mogą oszczędzać bez zwalniania pracowników Utwórz PDF Poleć znajomemu
07.03.2014.


Redukcja wydatków na energię elektryczną nawet o 1/3, zmniejszenie opłat za gaz do kilkunastu procent bądź znaczne skrócenie czasu przygotowania rozliczeń miesięcznych – to przykładowe korzyści, jakie przynoszą polskim przedsiębiorstwom coraz częściej wdrażane programy optymalizacji kosztów energii i mediów. W przypadku sektora produkcyjnego – przekładają się one na setki tysięcy złotych oszczędności.


Automatyczne pobieranie danych np. z liczników energii i gazu, przesyłanie ich do systemu raportowego, który pozwala na codzienną analizę wykorzystania mediów, lokalizowanie miejsca powstawania strat i wprowadzanie optymalizacji – tak w uproszczeniu działają coraz popularniejsze wśród polskich przedsiębiorstw programy oszczędzania energii i mediów. Z danych zajmującej się automatyką przemysłową firmy ASTOR wynika, że w praktyce przekładają się one na oszczędność energii elektrycznej sięgającą od kilku do nawet 30 procent, oszczędność gazu rzędu kilku – kilkunastu procent oraz skrócenie czasu przygotowania rozliczeń miesięcznych z kilkunastu dni do jednego lub dwóch. O przykładach takich wdrożeń będą mówić specjaliści podczas odbywającej się w dniach 5-6 marca w Krakowie konferencji „Programy oszczędzania energii i mediów w przemyśle i zarządzaniu nieruchomościami”.

W przypadku fabryk, systemy optymalizacji zmieniają parametry związane z opłatami za media: energię elektryczną, gaz, wytworzenie sprężonego powietrza i ciepło sieciowe. Wdrażane w budynkach biurowych także poprawiają dane związane z opłatami za energię elektryczną, gaz i ciepło. Zarządcy, administratorzy i działy utrzymania ruchu otrzymują za ich pośrednictwem możliwość szybszej reakcji w sytuacjach awaryjnych oraz zmniejszenia kosztów obsługi poprzez zdalny dostęp do liczników. Taka instalacja, w zależności od skali fabryki lub budynku może kosztować od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów złotych (w przypadku kompleksu budynków lub sieci fabryk). Inwestycja może jednak przynieść zwrot nawet w okresie 1-1,5 roku.

– Kluczowe jest zrozumienie, w jakich miejscach generowane są największe straty dla przedsiębiorstwa. W tym celu należy automatycznie pozyskać szczegółowe dane na temat zużyć konkretnych mediów oraz przygotować raporty okresowe. Następnie musi nastąpić proces analizy tych danych i wprowadzania optymalizacji – wyjaśnia Stefan Życzkowski, prezes firmy ASTOR.

Jednym z przykładów wdrożeń systemów optymalizacji jest to przeprowadzone w Karpackiej Spółce Gazownictwa, będącej operatorem gazowego systemu dystrybucyjnego dla niemal 1,5 mln. odbiorców za pośrednictwem ponad 64 tys. km sieci gazowej. Dzięki trwającemu rok procesowi, odbywającemu się w oparciu o narzędzia Wonderware, wdrożonemu w ośmiu oddziałach i centrali, w całości zastąpiono dotychczasowe rozwiązania akwizycji danych, raportowania, monitorowania i wykrywania stanów alarmowych oraz sytuacji awaryjnych. W efekcie – m.in. ponad sześćdziesięciokrotnie przyspieszono proces przygotowania raportu zbiorczego, który trwa teraz tylko około 15 minut dla wszystkich (ok. 9000) układów pomiarowych zamontowanych w sieci gazowej, skrócono proces rozliczeń (z ok. 6 dni ustawowych do 1-2 dni) oraz wprowadzono pełną kontrolę procesu z możliwością powtarzania etapów bez wpływu na całkowity jego czas.

Przykładem wdrożenia programu oszczędzania energii i mediów w zarządzaniu nieruchomościami jest krakowska siedziba firmy ASTOR. W ASTOR Technology Park (ATP) wdrożono unikatowe na skalę Polski rozwiązania takie jak m.in. systemy centralnego ogrzewania, rekuperacji ciepła z serwerowni, sterowania i monitorowania stanu windy czy centralnej klimatyzacji. Integracja tych systemów w jednej platformie informatycznej sprawia, iż ATP jest jednym z niewielu takich projektów w Europie. Inteligentne rozwiązania pozwalają m.in. na dynamiczne sterowanie 17 strefami ogrzewania na podstawie harmonogramu i aktualnej temperatury w Krakowie, odprowadzanie nadmiaru ciepła z serwerowni do innych firmowych pomieszczeń czy pozycjonowanie windy na piętrach o najwyższej aktywności w danej porze dnia. System, którego wdrożenie kosztowało 300 000 PLN przynosi w tej chwili 75 000 PLN oszczędności w skali roku. Najwięcej, bo aż 24 000 PLN oszczędności rocznie, pochodzi z systemu centralnej klimatyzacji i wentylacji.

 


 

Firma ASTOR jest dostawcą nowoczesnych technologii z zakresu systemów IT dla przemysłu, automatyki przemysłowej i robotyki oraz wiedzy biznesowej i technicznej dla polskich i zagranicznych przedsiębiorstw przemysłowych. Firma powstała w 1987 roku w Krakowie. Obecnie posiada siedem oddziałów w całej Polsce, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu. Oferta ASTOR obejmuje m.in systemy sterowania General Electric i Horner APG, oprogramowanie przemysłowe Wonderware, roboty przemysłowe Kawasaki i Epson, a także ekonomiczne urządzenia automatyki własnej marki Astraada.

W głównej siedzibie firmy – ASTOR Technology Park funkcjonuje pierwsza w Europie interaktywna, dostępna dla kontrahentów, studentów, przedstawicieli świata naukowego i turystów, wystawa robotyki i technologii IT – ASTOR Innovation Room, w której odbywają się testy, pokazy i szkolenia.

ASTOR jest wieloletnim członkiem Business Centre Club oraz zdobywcą wielu nagród zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. prestiżowego tytułu „Ten, który zmienia polski przemysł”, Medalu Europejskiego czy tytułu 3-go Najlepszego Miejsca Pracy w Polsce w roku 2013.

Więcej informacji o firmie dostępnych jest na stronie: www.astor.com.pl     

 ASTOR
WIĘCEJ INFORMACJI z firmy ASTOR (PRESS BOX)

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Zobacz press box firm:
























 więcej>>

 


kredyt gotówkowy


odwiedź, sprawdź, poczytaj:

| PressBox | PartnerHandel.pl | Łazienka i Kuchnia | pHandel.pl | PortalBUDOWA | Developerium.pl| DOMportal


press box: INTERNORM | Forum Branżowe | PRIME3 | BLAUPUNKT | Schüco | ZM Henryk Kania | NEONET | Dom Bezpieczny | MODECOM | OKNOPLAST | Mondial Assistance | VALVEX | Echo Polska Properties | Makro | Kludi | KRISPOL | Excellent | PETECKI | KOŁO | Franke | Winkhaus | Prudential | Gerda | Wiśniowski | Deante | Aluprof | PGE | Sklepy Komfort | Kuchinox | Ferro | TUV Nord Polska | Sopro Polska | Ceramika Paradyż | Media Expert | Amica | Geberit | ASTOR | Media Saturn | Laveo | DomPortal |